دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 86775

اگر این روزها خسته و كوفته از سر كار به خانه برمی‌گردید و خنك شدن هوا این خستگی و كوفتگی را چند برابر كرده پیشنهاد می‌كنیم برای یك بار هم كه شده ماساژ را تجربه كنید. ماساژ یكی از بهترین شیوه‌های طبیعی برای بدست آوردن آرامش است.

با ماساژ آرامش را تجربه کنید
سلامت نیوز : اگر  این روزها خسته و كوفته از سر كار به خانه برمی‌گردید و خنك شدن هوا این خستگی و كوفتگی را چند برابر كرده پیشنهاد می‌كنیم برای یك بار هم كه شده ماساژ ریلكسی ستون فقرات را تجربه كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ این ماساژ یكی از بهترین شیوه‌های طبیعی است كه بدون نیاز به مصرف دارو خستگی و كوفتگی، تنش‌ها و استرس‌های ناشی از زندگی روزمره را از تن‌تان دور می‌كند. اجرای این ماساژ نه تنها سرحال‌تان می‌آورد بلكه مقاومت بدن‌تان را نیز در برابر برخی بیماری‌ها بالا می‌برد.

نکته:

برای افزایش اثرگذاری این ماساژ  به جای روغن زیتون یا بادام تلخ می‌توانید از روغن كنجد استفاده كنید.

گام اول

قطعا شما در منزل‌تان تجهیزات لازم برای ماساژ مانند تخت مخصوص ماساژ ندارید اما می‌توانید به راحتی با كمك ابزاری ساده كه حتما در منزل‌تان پیدا می‌شود شرایطی را فراهم كنید تا ماساژ راحت‌تری دریافت كنید. برای این كار می‌توانید از تختخواب‌تان كمك بگیرید. حتی اگر تختخواب در دسترس‌تان نیست، می‌توانید از زمین استفاده كنید. یك پتو یا تشك را به‌عنوان زیرانداز درنظر بگیرید و با كمك  یك بالشت نازك و  2 حوله لوله شده شرایطی را برای گیرنده ماساژ فراهم كنید كه در آرامش و راحتی باشد. بالشت را روی تشك قرار دهید و با ملحفه آن را بپوشانید و از فرد بخواهید روی تشك دراز بكشد به‌گونه‌ای كه سینه‌اش روی بالشت قرار بگیرد.

گام دوم

در مرحله بعدی سراغ حوله‌ها بروید. سعی كنید 2 حوله یك اندازه را انتخاب كنید. هر 2 را لوله كنید. یكی از آنها را زیر پیشانی فرد قرار دهید تا جایگاه مناسبی برای سر او فراهم كنید و دیگری را درست زیر پاهایش بگذارید، به‌گونه‌ای كه پای او از مچ به پایین روی حوله قرار بگیرد تا زاویه كمر او در این مرحله صحیح و مناسب باشد. در این حالت از ماساژگیرنده بخواهید با تصویرسازی طبیعت یا یك خاطره خوش فضای ذهنی مثبتی را برای خود تداعی كند. در این مرحله روغن زیتون یا بادام تلخ را برای ماساژ ستون فقرات آماده كنید.

گام سوم

در این بخش كف هر دو دست را به روغن آغشته كنید. دست‌ها را به هم بمالید و آنها را روی ستون فقرات قرار دهید و با حركت دایره‌وار دست‌ها را روی شانه‌ها بچرخانید. به این ترتیب عضلات شانه و ستون فقرات را درگیر می‌كنید. در این مرحله بعد از تكرار این حركت به مدت 2 دقیقه عضلات سرشانه و گردن را نیز با كمك سرانگشتان هر دو دست ماساژ دهید. مراقب باشید كه فشار دست‌های‌تان كنترل شده باشد.

گام چهارم

با كمك انگشت شست و سرانگشتان دست عضلات پشت را به آهستگی به سمت بالا بكشید. این حركت را دو تا سه بار برای هر عضله تكرار كنید و از شانه به سمت پهلوها حركت كنید. درست مثل خرچنگی كه با چنگال‌هایش عضلات اطراف ستون فقرات را ماساژ می‌دهد. این تكنیك را بر عضلات هر دو سوی ستون فقرات تكرار كنید.

گام پنجم

بعد از حركت پنجه خرچنگ با مشت‌های بسته عضلات پشت را از اسپاسم‌ها و گرفتگی‌ها خالی كنید. برای اجرای این تكنیك باید مراقب باشید كه از آوردن فشار بیش از اندازه روی بدن خودداری كنید. بعد از آنكه با مشت بسته به اصطلاح روی عضلات پشت راه رفتید استخوان‌های برآمده مشت بسته را از عضلات شانه به سمت كمر بكشید.

گام ششم

عضلات ذوزنقه‌ای شانه از دیگر نقاطی است كه به تخلیه بار منفی و خستگی عضلات كمك می‌كند. برای ماساژ این نقاط كافی است عضلات شانه را با كمك انگشت شست و سرانگشتان‌تان با فشار ملایمی ماساژ دهید و سعی كنید تمام عضلات شانه را به خوبی ماساژ دهید. برای این كار كافی است بخشی از پوست و عضله را با كمك 4 انگشت و انگشت شست بگیرید و به آرامی چند درجه  بچرخانید. این ماساژ به بهبود جریان گردش خون در عروق این ناحیه كمك می‌كند.

گام هفتم

در این مرحله برای آزاد كردن تنش عضلات نگه‌دارنده ستون فقرات از انگشتان شست كمك بگیرید. برای این كار انگشت هر دو شست را در طرفین ستون فقرات قرار دهید و از پایین گردن به سمت كمر حركت كنید.

گام هشتم

در مرحله آخر دوباره كف دست‌ها را روی شانه‌ها قرار دهید و به شیوه حركت نخست دوباره عضلات پشت را از شانه‌ها به سمت كمر ماساژ دهید. در طول اجرای ماساژ هر زمان كه احتیاج شد دست‌های‌تان را به روغن آغشته كنید و از خاصیت‌های روغن ماساژ غافل نشوید.

نکته: اجرای تكنیك‌های ماساژ در محیطی آرام كه موسیقی ملایم و آرام‌ پخش می‌شود توصیه می‌شود. رعایت این نكات به افزایش میزان آرامش و تخلیه اسپاسم‌ عضلات كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha