دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سرویس بهداشتی 19 نوامبر 2013 برابر با 28 آبان ماه جاری گفت دو میلیارد و 500 میلیون نفراز مردم جهان به تاسیسات بهداشتی مناسب دسترسی ندارند و بیش از یک میلیارد نفردرمکان های باز اجابت مزاج می کنند.

عدم دسترسی دو میلیارد و 500 میلیون نفر از مردم جهان به تاسیسات بهداشتی مناسب
سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سرویس بهداشتی 19 نوامبر 2013 برابر با 28 آبان ماه جاری گفت دو میلیارد و 500 میلیون نفراز مردم جهان به تاسیسات بهداشتی مناسب دسترسی ندارند و بیش از یک میلیارد نفردرمکان های باز اجابت مزاج می کنند.
 
به گزارش سلات نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد درپیام بان کی مون آمده است هر ساله  800 هزار کودک زیر پنج سال به دلیل اسهال جان خود را از دست می دهند و تعداد بی شماری نیز به گونه ای جدی مریض یا دچار مشکلات سلامتی طولانی مدت می شوند که سرویس بهداشتی نا مساعد و نظافت نا کافی عامل اصلی موارد فوق است.
 
وی می گوید نخستین گرامی داشت روز جهانی سرویس بهداشتی به وسیله سازمان ملل متحد فرصتی برای بزرگ نمایی این موضوع مهم است.
 
دبیر کل می گوید دفع بهداشتی فاضلاب محور سلامت انسان و محیط زیست است. این امر برای توسعه پایدار، منزلت وفرصت ضروری است. ایشان می افزاید دفع غیر بهداشتی فاضلاب ونبود شبکه آب سالم، 260 میلیارد دلار در سال معادل یک و نیم درصد تولید ناخالص محلی برای کشورهای در حال توسعه هزینه دارد.
 
بان کی مون در خاتمه پیام خود گفت با همکاری یکدیگر و با بحث باز و رک  در مورد اهمیت سرویس بهداشتی و نظافت می توانیم سلامت و رفاه یک سوم ازافراد خانواده بشری را بهبود بخشیم. این هدف روز جهانی سرویس بهداشتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha