رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با انتقاد از عدم توجه تصمیم گیران به مشکلات حوزه سلامت، اظهار داشت: سرانه بهداشت و درمان ایرانی ها از سرانه کشور جنگ زده افغانستان کمتر است.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر گفت: وجود تبعیض در حوزه سلامت باعث می شود که تصمیم گیران در تعیین سرانه بهداشت و درمان، هرگز با مشکلات و دردهای مردم عادی در مراجعه به مراکز درمانی آشنا نباشند و در نتیجه این سرانه هیچ وقت واقعی تعیین نمی شود.

وی ادامه داد: اگر مردم عادی 70 درصد از هزینه های درمانی را به رغم داشتن دفترچه بیمه پرداخت می کنند، این مسئله نشان می دهد که هنوز مشکلات این بخش را باور نکرده ایم و نخواسته ایم واقع بین باشیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، تعیین سرانه غیر واقعی بهداشت و درمان را ناشی از نبودن گوش شنوا و همچنین عدم انجام کار کارشناسی دانست.

خسرونیا، افزایش 10 درصدی سرانه را ناکافی دانست و گفت: وقتی تورم 20 درصد است، افزایش 10 درصدی سرانه هیچ مشکلی را حل نمی کند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با طرح این سئوال که چرا سرانه بهداشت و درمان در کشور حتی از کشور جنگ زده افغانستان هم پایین تر است، افزود: یکی از علل عدم موفقیت در پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار، نبودن بودجه کافی در این بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha