سلامت نیوز : نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تیم ویژه اعزامی پزشکان ایرانی در کربلا به ۴۰ هزار نفر از زائران امام حسین(ع) خدمات درمانی ارائه دادند.

ماشا‌ء‌الله رضایی در گفت‌وگو با فارس ، خاطر نشان کرد: برای ارائه خدمات درمانی مختلف تیم ویژه پزشکی اعم از جراح، متخصص قلب و عروق، متخصص داخلی به همراه پزشکان عمومی و تیم کادر پرستاری و امدادی از روز ششم محرم تا 13 محرم در شهر کربلا در کنار نیروهای امدادی هلال‌احمر عراق خدمات درمانی به زائران حسینی ارائه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع حدود 37 هزار و 750 مورد ویزیت سرپایی به زائران ارائه شده که بیشترین آن مربوط به گلودرد، مشکلات گوارشی و درد مفاصل به دلیل پیاده‌روی برخی زائران بوده است.

نماینده مرکز پزشکی حج زیارت در عراق با تأکید بر اینکه 300 هزار مورد پانسمان و بخیه در این ایام انجام شده افزود: به دلیل برگزاری مراسم خاص در روز عاشورا در شهر کربلا پزشکان سعی در ارائه خدمات درمانی برای زائران کرده‌اند و در این بین 4 بیمار را از مرگ حتمی نجات داده و احیا کردند و 4 بیمار دیگر برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان‌های عراق اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha