سلامت نیوز : جراح استخوان و مفاصل گفت: استفاده بی‌مورد از پماد یا ژل‌های موجود در بازار باعث گم شدن علت بیماری می‌شود و تأثیر این ترکیبات بیشتر جنبه روانی دارد.

سید‌هاشم حسینی‌فر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پماد و داروهای موضعی تأثیر آنچنانی بر روی دردهای مفصلی ندارند و اصولاً تأثیر روانی‌ این ترکیبات بیشتر از تأثیر عملی آنهاست.

جراح استخوان و مفاصل گفت: به طور کلی در استفاده از پماد یا ژل‌های گیاهی یا شیمیایی باید از ترکیباتی استفاده کرد که تأییدیه وزارت بهداشت داشته باشند چرا که داروهایی که بدون مجوز و به صورت دست‌ساز درست شده باشند می‌توانند عوارضی چون  خارش، حساسیت، قرمزی، مشکلات پوستی یا عفونت را به دنبال داشته باشند.

متخصص استخوان و مفاصل تصریح کرد: در مواجهه با دردهای عضلانی بهترین راه، یافتن علت اولیه است چرا که ممکن است درد عضلانی به دلیل استفاده مداوم از مفصل، ضربه و تروما یا بیماری‌های سیستمیک مفصلی به وجود آمده باشد و استفاده بی‌مورد و بدون تجویز پزشک از پماد یا ژل‌های موجود در بازار باعث گم شدن بیماری اصلی و علت آن شود.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: پماد و ژل‌های مورد تأیید وزارت بهداشت نیز تأثیر 30 تا 40 درصدی در تسکین دردهای عضلانی دارند و نمی‌توان خارج از اصول و تجویز پزشک از آنها نیز استفاده کرد چرا که می‌توانند باعث مقاومت بدن در مقابل دارو شوند و در مواقعی که بیمار به آن داروها نیازمند است باعث کاهش تأثیر دارو شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha