دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 86840

سلامت نیوز : «کهیر سرد» یک عارضه‌ پوستی است که افراد مبتلا به آن به سرما آلرژی پیدا می‌کنند و این عارضه خود را با واکنش‌های مزمن پوستی نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مبتلایان به کهیر سرد تمایلی ندارند در سرمای زمستان از خانه خارج شوند و در برخی از آنان این خانه‌نشینی سلامت‌شان را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

به گفته پزشکان آمار دقیق افراد مبتلا به این نوع آلرژی هنوز مشخص نیست. این عارضه نادر موجب بروز کهیر، ورم و در موارد حاد حتی منجر به شوک «آنافیلاکسی» می‌شود. آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که به طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ شود. آنافیلاکسی معمولا با علایمی همچون جوش همراه با خارش، تورم گلو و فشارخون پایین همراه است. عوامل معمول آنافیلاکسی شامل نیش حشرات، موادغذایی و داروها هستند.

افرادی که علائم بیماری کهیر سرد در آنها شدید است اغلب نمی‌توانند در ماه‌های سرد سال بیرون بروند، در آب خنک شنا کنند و یا حتی نوشیدنی حاوی تکه‌های یخ بپوشند.

همچنین علت بروز کهیر سرد در بسیاری از مبتلایان نامشخص است اما به نظر می‌رسد که در افراد مبتلا سرما باعث می‌شود سلول‌های بدن هیستامین ترشح کنند و این ماده به نوبه خود به واکنش‌های آلرژی منجر می‌شود.

این عارضه نادر اغلب با ترکیب آنتی‌هیستامین و اپی‌نفرین درمان می‌شود اما برای برخی از بیماران روند تشخیص سریع انجام نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha