سلامت نیوز : پزشکان و کارشناسان سلامت عمومی در انگلیس نسبت به مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک برای درمان آبریزش بینی هشدار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از پزشکان بهداشت عمومی در انگلیس در این رابطه اظهار داشتند که علائم آبریزش بینی اغلب از ویروس ناشی می‌شود و استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک نه تنها این مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه موجب مقاومت باکتری‌ها در برابر این داروها می‌شود و در نتیجه تاثیر درمانی آنها را از بین می‌برد.

در بررسی‌های پزشکان عمومی انگلیس آشکار شد که 40 درصد مردم تصور می‌کنند در صورتی که خلط سینه به رنگ سبز باشد مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند در درمان سرفه موثر باشد.

دکتر «کلیودنا مک‌نالتی» از متخصصان این مطالعه نیز گفت: بیشتر این عفونت‌ها که به خلط سینه و آبریزش بینی منجر می‌شوند منشا ویروسی دارند و پس از طی دوره بیماری خود به خود بهبود می‌یابند.

به گفته مک‌نالتی، این روزها معضل مقاومت آنتی‌بیوتیکی به یک بحران رو به رشد تبدیل شده و با تشدید این بحران، درمان بسیاری از بیماری‌های باکتریایی در آینده با مشکل جدی مواجه خواهد شد و ضروری است که مردم برای درمان تمام انواع عفونت‌ها از این داروها مصرف نکنند.

مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها روی میلیون‌ها باکتری موجود در بدن اثر گذاشته و به افزایش مقاومت باکتری‌های بیماری‌زا در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha