سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت طرح جامع جمعیتی گفت: این طرح تا یک ماه آینده این طرح به صحن علنی مجلس می ‌رود.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع سیاست جمعیتی اظهار داشت: این موضوع به طور جدی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و مسئولان این وزارتخانه در جلساتی که داشته ایم نسبت به افزایش جمعیت جوان در کشور تأکید کرده اند.

این نماینده مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه نمی توان بدون در نظر گرفتن امتیاز، مردم را به فرزندآوری تشویق کرد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح هایی همچون طرح جامع تعالی خانواده در صورت تصویب نیاز به اعتبارات کافی و لازم دارد که در بودجه سال جاری بیش از هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به موضوع کاهش رشد جمعیت جوان در کشور تصریح کرد: ما باید نگران جمعیت سالمند در سال های آینده باشیم و بدانیم که این فرایند اصلا مطلوب نیست.
قربانی با اشاره به دخیل بودن مشکلات اقتصادی در روند افزایش جمعیت تأکید کرد: با توجه به مشکلاتی که در بخش اشتغال و همچنین تمایل به داشتن تحصیلات بالا در کشور ایجاد شده است، سن ازدواج بالا رفته است. از طرف آن هایی هم که ازدواج می ‌کنند تا چند سال تمایل به بچه دار شدن ندارند که این امر در دراز مدت جامعه را با مشکل مواجه می کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرحی 50 ماده ای در کمیسیون بهداشت و درمان تهیه شده است، تصریح کرد: در این طرح راهکارهای سیاست‌ های جمعیتی ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha