وزیر بهداشت گفت: میزان تجهیزات پزشكی تقلبی در بازار ایران زیاد نیست و به خصوص در زمینه پیچ و پلاك‌های ارتوپدی نوع تقلبی نداریم فقط درباره IUDهای تقلبی گزارش‌هایی داشتیم كه توزیع كنندگان آن به دادگاه معرفی شدند.

كامران باقری لنكرانی در پاسخ به فارس، كه برای ساماندهی بازار تجهیزات پزشكی كه انواع تقلبی وسایل پزشكی به میزان زیادی در آن وجود دارد، چه برنامه‌ای دارید، گفت:‌ واقعاً اینكه تجهیزات پزشكی تقلبی در بازار ایران زیاد است را من برای نخستین بار از شما می‌شنوم زیرا واقعاً میزان تجهیزات پزشكی تقلبی در بازار ایران زیاد نیست.
وی ادامه داد: فقط در خصوص یكی دو قلم وسیله پزشكی گزارش موارد تقلبی داشتیم كه مهم‌ترین آن IUD بود، البته مراكز دولتی و شبكه بهداشت و درمان رسمی ایران، كه خدمات تنظیم خانواده رایگان انجام می‌شود؛ IUD ها را از مراكز معتبر خریداری می‌كنند و حتماً چك می‌شوند بنابراین در این مراكز IUD های تقلبی وجود ندارد.
وی افزود: اما در برخی مراكز دیگر گزارش‌هایی درباره توزیع IUD های تقلبی در بازار وجود داشته است كه البته درصد آن‌ها زیاد نیست اما ما برخی موارد آن را شناسایی كرده‌ایم و توزیع كنندگان آن به دادگاه معرفی شده‌اند.
وزیر بهداشت اضافه كرد: عمده تأكید ما در این‌باره این است كه افراد برای دریافت این خدمات به مراكز مطمئن مراجعه كنند تا مشكلی برای آن‌ها به وجود نیاید.
وی تأكید كرد: از نظر اقلام و تجهیزات دیگر پزشكی مانند نخ، سرنگ و دستكش هیچ مشكلی از نظر تقلبی بودن كالاها در بازار نداریم.
باقری لنكرانی در پاسخ به این پرسش كه صحبت‌هایی درباره توزیع پیچ و پلاك‌های پروتز ارتوپدی تقلبی در بازار وجود دارد، توضیح داد: پیچ و پلاك پروتز تقلبی در بازار نداریم،‌ اقلام مختلفی از انواع پیچ و پلاك‌های پروتز در بازار وجود دارد كه تولید شركت‌های مختلف هستند ولی همه آن‌ها حتماً كیفیت حداقلی را دارند كه در بازار توزیع می‌شوند.
وی گفت: البته تك و توك ممكن است افراد سودجویی باشند كه مثلاً یك وسیله پزشكی را در غیر جایی كه برای آن ساخته شده است استفاده كنند و البته موارد معدودی گزارش پروتزی‌های تقلبی هم بوده است ولی چیز شایع و جاری و ساری نیست.
وزیر بهداشت افزود: توصیه ما به كسانی كه از این وسایل استفاده می‌كنند نیز این است كه به جای خرید این وسایل از بازارهای مشكوك، از بازارهای معتبر و درست و حسابی خرید كنند و البته برای برخورد با متخلفان این حوزه نیز از طریق صنف مربوطه نیز پیگیری می‌شود و با موارد توزیع خارج از مسیر قانونی برخورد می‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha