سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 86888
سلامت نیوز : یافته های متخصصان نشان می دهد، علت ابتلاء چهار نوزاد به یک بیماری عفونی نادر در ایالت تنسی، جلوگیری والدین از تزریق کردن ترکیب واکسن و ویتامین ک به بدن فرزندان شان است.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ مغز و معده چهار نوزادی که در شهر نشویل ایالت تنسی به دنیا آمده بودند به شدت خونریزی کرد.

در حالی که تزریق ترکیبی از ویتامین ک با واکسن ها به بدن نوزادان از سال 1961 تا به امروز انجام می گیرد، والدین این نوزادان، از تزریق این ترکیب به فرزندان شان جلوگیری کرده بودند.

این ترکیب، تعداد لخته های خون ایجاد شده را افزایش داده و از بروز خون ریزی جلوگیری می کند. چهار نوزاد با تزریق این ترکیبب درمان شده و از مرگ نجات یافتند.

سخنگوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا اعلام کرد، برای نخستین بار است که والدین این کودکان به چیزی جز واکسن هایی که به نوزادان شان ترزیق می شد، امید بسته بودند. کمبود ویتامین ک در بدن نوزادان پدیده ای نادر است.

متخصصان سازمان غذا و داروی آمریکا با مشاهده ابتلاء نوزادانی که به آنها ترکیب واکسن و ویتامین ک تزریق شده بود، اعلام کردند برای اثبات تاثیر مثبت این ترکیب بر بدن نوزادان راه طولانی در پیش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha