سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 86893
سلامت نیوز : نتایج تحقیقات طولانی مدت روی وضعیت جسمی بیش از ۶۰هزار زن که مصرف بالای گوشت، نوشابه و مواد غذایی دیگر اسیدی داشتند، نشان می دهد که مصرف این نوع خوراکی ها با بروز دیابت نوع۲ یا آغاز دیابت بزرگسالان ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ زنانی که از غذاهای تولید کننده اسید بیشتر استفاده می کنند، نسبت به افراد دیگر ۵۶درصد بیشتر در معرض بیماری دیابت قرار دارند و مصرف میوه و سبزیجات، تأثیر منفی مصرف گوشت را به طور کامل جبران نمی کند. نکته جالب این است که زنان لاغر بیشتر در معرض خطر قرار دارند. در اغلب موارد دیابت را به چاقی مفرط و مصرف موادغذایی شیرین ارتباط می دهند اما بررسی های اخیر بر تأثیرگذاری گوشت و موادغذایی تولید کننده اسید تأکید می کند.

اسید تولید شده، تبدیل قند موجود در مواد غذایی به انرژی را دشوارتر می کند و در نتیجه خطر بروز دیابت را افزایش می دهد.محققان می گویند؛اگرچه پرتقال و لیموترش در ابتدا اسیدی است اما پس از هضم شدن، میزان اسید موجود در بدن را کاهش می دهد. بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع۲ حفظ وزن سالم از طریق ورزش کافی، اتخاذ برنامه غذایی سالم و متعادل غنی از میوه، سبزی، مصرف کم چربی، نمک و قند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha