سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 86896
سلامت نیوز : یک متخصص داخلی گفت: درمان خودسرانه دیابت بازی با جان بیمار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ احمد مهدی‌پور پیش از ظهر  امروز در همایش دیابت در ارتباط با مبحث درمان در دیابت اظهار داشت: دیابت از جمله بیماری‌هایی است که دیر تشخیص داده می‌شود و درمان خودسرانه آن شوخی کردن با جان بیمار است.

وی بیان داشت: از زمان تشخیص بیماری دیابت تا بروز عوارض آن در افراد متفاوت است و به رعایت فرد و کنترل قند خون وی بستگی دارد.

مهدی‌پور افزود: مصرف خودسرانه مواد غذایی، داروها و کم و زیاد کردن دستورات پزشک در روند بیماری تاثیر زیادی دارد و عوارض جبران‌ناپذیری را ممکن می‌سازد.

وی تصریح کرد: اصل درمان دیابت بر اساس رژیم غذایی و فعالیت بدنی است که فعالیت بدنی نیز به تناسب سن و وضعیت جسمی بیمار متفاوت است.

مهدی‌پور با اشاره به تفکرات و تجویزهای غلط افراد متعدد در مورد بیماری دیابت گفت: بعضا بیماران داروهای تجویزی را به دلیل عوارضی که برای آن عنوان شده است، مصرف نمی‌کنند در صورتی که پزشک به تمام این موارد آگاه است.

این متخصص داخلی عنوان کرد: خط اول درمان دیابت داروهای خوراکی است، اما زمانی که بیماری پیشرفت می‌کند و سلول‌های بدن دیگر قادر به تولید انسولین نباشند، پزشک ناچار به تجویز تزریق انسولین می‌شود.

مهدی‌پور اظهار داشت: تفکر نادرستی‌ از تزریق انسولین در بین افراد دیابتی وجود دارد که موجب نابینایی و بیماری کلیوی می‌شود در صورتی که اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

وی بیان داشت: عوارض بیماری دیابت شناخته شده است و شامل چشم، کلیه، قلب و عروق می‌شود، اما هیچ کدام به تزریق انسولین ارتباطی ندارد.

مهدی‌پور افزود: عارضه اصلی شناخته شده برای انسولین، افت قند خون است که به دلیل تزریق نادرست و یا تغذیه نامناسب به وجود می‌آید.

وی با اشاره به انواع انسولین تصریح کرد: انسولین‌های قلمی نوع جدید مزایای بهتری دارند و پزشک بر اساس سن، عوارض بیماری، میزان قند خون و مرحله بیماری آن را تجویز می‌کند.

مهدی‌پور خاطر نشان کرد: درمان خودسرانه فرد و دریافت اطلاعات از افراد ناآگاه یا یک بیمار دیابتی دیگر به هیچ عنوان نباید صورت گیرد، زیرا با جان بیمار بازی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha