سلامت نیوز : مردم شهرستان کنگان ضمن انتقاد از وضعیت بیمارستان کنگان، خواستار بهبود وضعیت بیمارستان و افزایش امکانات درمانی در این مجموعه شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ شهرستان کنگان از شهرستان‌های بزرگ و مهم استان بوشهر است که طی چند سال اخیر به دلیل مهاجرت تعداد زیادی از نیروهای شاغل در فازهای پارس جنوبی سه برابر شده است.

افزایش امکانات رفاهی و اجتماعی و به ویژه توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و بهبود وضعیت درمانی این شهرستان از دغدغه‌های مردم است.

از چند سال قبل موضوع بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان در صدر دغدغه‌های مردم بود و از دو سال پیش اعلام شد که این بیمارستان به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت انتخاب شده است.

با وجود معرفی این بیمارستان به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت اما به نظر می‌رسد تجهیزات و امکانات این بیمارستان هنوز تغییرات چندانی نداشته و مردم و مراجعه‌کنندگان از کیفیت خدمات انجام شده رضایت ندارند.

امکانات بیمارستان کنگان پاسخگوی نیاز مردم نیست

تعدادی از مردم شهرستان کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان خواستار بهبود وضعیت بیمارستان و افزایش امکانات درمانی در این مجموعه شدند.

محمد محمدیان از شهروندان کنگان با انتقاد از وضعیت خدمات‌رسانی در این بیمارستان گفت: با وجود حجم بالای مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان، امکانات و فضای بیمارستان پاسخگوی بیماران نیست.

وی خواستار اجرای طرح‌های توسعه‌ای این بیمارستان در کمترین زمان شد.

کرم رضوانی دیگر شهروند کنگانی نیز بیان کرد: مردم نیازمند خدمات بهتر و باکیفیت‌تر هستند و در حوزه بهداشت و درمان باید کیفیت خدمات بهبود یابد.

وی یادآور شد: بیمارستان کنگان نیازمند امکانات بیشتر است و این وضعیت جوابگوی خیل عظیم مراجعه‌کنندگان نیست.

رضا مقدسی نیز اظهار داشت: بیمارستان کنگان حجم بالایی از مراجعات دارد و از نظر تجهیزات و امکانات و فضای درمانی مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در اجرای طرح‌های درمانی تسریع داشته باشند تا مردم معطل نشوند و مجبور به عزیمت به مرکز استان و استان‌های همجوار نباشند.

مردم خواستار بهبود وضعیت بیمارستان هستند

رئیس شورای اسلامی کنگان نیز با انتقاد از وضعیت بیمارستان کنگان تاکید کرد: مردم کنگان در معرض انواع آلاینده‌ها هستند و باید خدمات درمانی متناسب با جمعیت و وضعیت شهرستان ارائه شود.

اکبر پاریابی افزود: بیمارستان کنگان به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت معرفی شده که منتظر کمک‌های صنعت نفت برای توسعه و ارتقای وضعیت این بیمارستان هستیم.

وی تصریح کرد: مردم در مراجعات مکرر خواستار بهبود وضعیت بیمارستان و افزایش امکانات و تجهیزات این بیمارستان هستند و استاندار بوشهر نیز ماه گذشته در بازدید از این بیمارستان بر این مهم تاکید داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان اضافه کرد: امیدوار هستیم هر چه زودتر اعتبارات مورد نیاز به این بیمارستان تزریق شود تا شاهد رفع نواقص و در نتیجه رضایتمندی مردم باشیم.

مردم منتظر توسعه بیمارستان کنگان هستند

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس نیز گفت: امکانات فعلی بیمارستان کنگان جوابگو نیست و مردم منتظر توسعه بیمارستان هستند.

حجت‌الاسلام موسی احمدی افزود: اجرای طرح توسعه این بیمارستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و باید هر چه زودتر تکمیل شود.

وی بیان داشت: مسئولان شهرستان و استان باید به دغدغه‌های مردم توجه لازم را داشته باشند و به ویژه در حوزه بهداشتی و درمانی حساسیت بیشتری وجود دارد.

یک سال دیگر طرح توسعه بیمارستان تکمیل می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگان نیز اظهار کرد: با تلاش انجام شده انتظار داریم تا یک سال آینده اجرای طرح توسعه بیمارستان کنگان تکمیل شود و مردم از خدمات بهینه بهره‌مند شوند.

زینب حسینی گفت: اخیرا از طرف استانداری اعتبارات مورد نیاز تخصیص یافته که این امر موجبات سرعت بخشیدن به طرح می‌شود.

وی به پزشکان متخصص در این بیمارستان اشاره کرد و یادآور شد: اکثر متخصصان در این بیمارستان حضور دارند، اما قدرت ماندگاری آنان با توجه به بضاعت و امکانات شهرستان ضعیف است.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم با احداث پانسیون پزشکان در شبکه بهداشت بتوانیم با تهیه امکانات قدرت جذب و ماندگاری آنان را بالا ببریم.

اورژانس و  «ام آر آی» راه‌اندازی می‌شود

فرماندار کنگان نیز خاطرنشان کرد: اجرای کامل مصوبه سفر مقام معظم رهبری موجب بهبود چشمگیر این بیمارستان می‌شود.

عباس تبرکی افزود: با تلاش استاندار و معاون برنامه‌ریزی استاندار، اعتبارات لازم برای این پروژه تخصیص یافته و با تزریق نقدینگی شاهد شتاب بخشیدن به طرح هستیم.

وی ابراز داشت: احداث بخش جدید اورژانس با وسعت بیشتر و تخت‌های مجهزتر در این طرح دیده شده و رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

تبرکی گفت: راه‌اندازی «ام آر آی» مجهز و استاندارد و همچنین تکمیل بخش‌های بستری نیز از دیگر طرح‌هایی است که همزمان در دست اجراست.

100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کنگان نیز از اجرای طرح توسعه بیمارستان کنگان با اعتبار 100 میلیارد ریالی خبر داد و گفت: برای اجرای طرح توسعه این بیمارستان بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تلاش استانداری 50 میلیارد ریال نقدینگی به این پروژه تزریق می‌شود.

علی راستگو در ادامه با اشاره به اهمیت کار پزشکان متخصص در این بیمارستان تصریح کرد: حمایت از پزشکان متخصص امری لازم است که در این بیمارستان تلاش زیادی در این راستا انجام گرفته است.

وی بر تعامل و همکاری پزشکان متخصص با بخش اورژانس و سایر بخش‌های بیمارستان تأکید کرد و گفت: این مهم موجب پیشرفت و توسعه در امور درمانی می‌شود.

رئیس بیمارستان کنگان ابراز داشت: مردم کنگان در معرض آلاینده‌های زیست محیطی قرار دارند و باید بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهداشتی را دریافت کنند که بحمدالله در این مسیر اقدامات قابل قبولی انجام گرفته است.

50 میلیارد ریال به بیمارستان کنگان تخصیص یافت

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر نیز بیان کرد: اخیرا 200 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به کنگان تخصیص یافته که 50 میلیارد ریال برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان است.

رضا عوض‌پور اضافه کرد: تسریع در اجرای این پروژه از تاکیدات استاندار است و امیدوار هستیم به زودی باقیمانده اعتبارات مورد نیاز نیز تخصیص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha