یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8690

«مردان سكوت را دوست دارند در حالی‌كه زنان به گفت‌وگو علاقه‌مندند. مردان اساساً دوست دارند در روز دو الی سه ساعت آرامش داشته باشند اما زنان بعد از این‌كه همسرانشان به خانه می‌آیند، دوست دارند از اتفاقات روز حرف بزنند و این مسئله عامل 90 درصد از اختلافات زناشویی است.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایونا ، دكتر سیدمحمود انوشه در نشست آسیب‌شناسی روابط دختر و پسر گفت: «یك بررسی شش ساله نشان داده است دختران به‌شدت دوست دارند محل توجه باشند و این می‌تواند بستری برای تخریب باشد.»

دكتر انوشه كه در جمع بیش از 1000 دانشجوی دختر و پسر سخن می‌گفت خطاب به دختران اظهار داشت: «به نمایندگی از هم‌جنسان مذكر خودم می‌گویم چیزی كه افكار پسرها را به هم می‌زند و فایل آرشیو ذهنی‌شان را خراب می‌كند، صوت، صدا و مانوری است كه شما به‌طور ناخواسته دارید. این موضوع اصلی‌ترین زمینه برای تشتت فكری پسران جوان است.»

وی در حالی‌كه دختران و پسران زیادی به صورت ایستاده به سخنانش گوش می‌دادند، اضافه كرد: «فكر می‌كنید جامعه چگونه منحرف می‌شود؟ تئوری می‌خواهد؟ فلسفه دارد؟ خیر. انحراف همین‌گونه صورت می‌گیرد.»

این استاد دانشگاه در ادامه مشكلات دختران جامعه را زیاد دانست و گفت: «ضریب كنجكاوی دختر به پسر 3/1 برابر كنجكاوی پسر به دختر است و ضریب خیال‌پردازی دختران 7/1 برابر پسران است. دختران به دلیل كنجكاوی، گرایشات ذهنی بیشتر و خیال‌پردازی‌های قوی‌تر به بعضی از مشكلات مبتلا شده‌اند.»

دكتر انوشه افزود: «دختران از دوم راهنمایی به بعد دوست دارند بدانند چند مَرده حلاج‌اند. اصولاً در دورة راهنمایی نباید نهی از منكر كرد چراكه نهی از منكر به امر به منكر تبدیل می‌شود.»
وی در سخنانی به بررسی تفاوت‌های دو جنس پرداخت و گفت: «مردان سكوت را دوست دارند در حالی‌كه زنان به گفت‌وگو علاقه‌مندند. مردان اساساً دوست دارند در روز دو الی سه ساعت آرامش داشته باشند اما زنان بعد از این‌كه همسرانشان به خانه می‌آیند، دوست دارند از اتفاقات روز حرف بزنند و این مسئله عامل 90 درصد از اختلافات زناشویی است.»

دكتر انوشه افزود: «مردان شنوندگان خوبی نیستند و كلی‌نگرند اما زنان شنوندگان بسیار خوبی هستند و جزئی‌نگرند. مردان از راه چشم عاشق می‌شوند ولی زنان از راه گوش.»

نخستین نشست آسیب‌شناسی روابط دختر و پسر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تهراندر تالار فردوسی دانشكدة ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد .

در این نشست، پس از پخش فیلم من، ترانه 15 سال دارم، رسول صدرعاملی نیز دربارة روابط دختر و پسر سخن گفت .

قرار بود مهری سویزی، عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان، نیز در این همایش سخنرانی كند كه در جلسه حاضر نشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha