سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان مبتلا به سرطان که از این بیماری جان سالم به در برده‌اند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان معتقدند این کودکان بیمار باید پیش از آن که سن‌شان بالاتر رود، تحت معاینه قرار گیرند تا عوامل خطرزا در آنها کنترل شده و از سلامت قلب آنها اطمینان حاصل شود.

«دونالد دنگل»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه مینه‌سوتا در آمریکا گفت: تحقیقات نشان می‌دهد کودکان نجات یافته از سرطان سال‌ها پس از درمان با مشکلات قلبی و دیگر ناراحتی‌های جسمی روبرو هستند.

در این بررسی پزشکان به ارزیابی عملکرد، ضخامت و نیز میزان انسداد سرخرگی در بیش از 300 دختر و پسر 9 تا 18 ساله پرداختند که حداقل پنج سال از تشخیص ابتلای آنان به تومورهای سرطانی می‌گذشت. نتایج ارزیابی‌ها مشخص کرد کودکانی که از بیماری سرطان جان سالم به در برده‌اند بیشتر به افت عملکرد سرخرگی که نشان‌دهنده بیماری قلبی زودرس است، مبتلا شده‌اند.

دنگل گفت: با توجه به خطرات فزاینده ذکر شده کودکان مبتلا به سرطان پس از انجام مراحل درمان باید نسبت به تغییرات الگوی زندگی‌شان به منظور کاهش عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی – عروقی تحت مراقبت پزشک باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha