سلامت نیوز : رییس بخش جراحی سرطان بیمارستان امام‌رضا(ع)، در مشهد گفت: متاسفانه بیمه‌ها، پوشش مناسبی برای هزینه‌ درمان و داروهای سرطانی ندارند که این امر، مهمترین معضل پیش روی بیماران سرطانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی جنگجو تصریح کرد: متأسفانه بیمارانی داریم که صرفا به دلیل نداشتن هزینه‌های درمانی، پیگیر پروسه درمان بیماری خود نمی‌شوند و جای خوشحالی است که در بیمارستان امام‌رضا(ع)، هیچ جراحی به دلیل بی‌پولی بیمار به تأخیر نمی‌افتد اما همین بیمار برای درمان نیاز به تهیه داروهایی دارد که در بیشتر موارد زیر پوشش بیمه نیست.

وی با اشاره به این‌که بیمه‌ها پوشش مناسبی برای هزینه‌ داروهای سرطانی ندارند، عنوان کرد: برخی بیماران سرطانی برای ادامه درمان، نیاز به رادیوتراپی دارند که فرانشیز آن بیشتر از توان پرداخت بیمار است و به این ترتیب به دلیل مضیقه‌های مالی از انجام این درمان‌ها منصرف می‌شوند.

جنگجو افزود: به شدت نیاز داریم برای درمان بیماران سرطانی بویژه آنهایی که درآمد مناسبی ندارند، اقدام مؤثری انجام دهیم که هزینه زیادی به بیمار و خانواده‌اش تحمیل نشود و پوشش بیمه‌ها باید در رابطه با بیماری سرطان صد درصد باشد و داروهای جدیدی که نقش خوبی در درمان سرطان دارند مورد حمایت بیمه‌ها قرار گیرد.

این دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: بیمار باید بدون دغدغه از مسائل مالی، بتواند تنها با بیماری و دردش کنار بیاید و مشکلات و عوارض ناشی از بیماری‌اش را تحمل کند تا بتوانیم نتیجه بهتر و بیشتری از درمان‌ها بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha