سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 86913

سلامت نیوز : در پی بارش باران در استان خوزستان،‌ مراجعه شهروندان به اورژانس‌های بیمارستان‌ها با علائم تنگی نفس باز هم افزایش یافت.

دکتر سیروس موگهی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی بارش مجدد باران در استان خوزستان از روز گذشته، میزان مراجعه به اورژانس‌ها به دلیل تنگی نفس باز هم افزایش یافته و تا ساعت 12 شب گذشته، حدود یک هزار خوزستانی به اورژانس‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد مراجعه، بیش از 700 نفر در شهر اهواز بوده‌اند و نکته قابل تامل این است که حدود 450 شهروند در شهر امیدیه با علائم تنگی نفس مراجعه کرده‌اند.

موگهی تصریح کرد: بیشتر این افراد علائم تنگی نفس دارند و پس از مراجعه به اورژانس، با اکسیژن درمانی بهبود می‌یابند.

در پی بارش باران چند روز گذشته در استان خوزستان نیز تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی که جمعیتی بیش از 5 هزار نفر را شامل می شد، با علائم تنگی نفس به اورژانس‌ها مراجعه کردند و بیش از 100 نفر نیز بستری شدند. در خصوص علت این موضوع، اظهار نظر دقیقی ارائه نشد، ولی بر اساس اعلام مراجعه موثق، آلودگی هوا و افزایش گازهایی مانند نیترات و در پی آن بارش باران، علت وقوع این حادثه بوده است.

آنچه مسلم است اینکه بارش باران در خوزستان بیشتر از اینکه موجب تلطیف هوا شود، ظاهرا نفس خوزستانی‌ها را می‌گیرد و در چنین شرایطی، اقدام سریع دستگاه‌ها و مسئولان ذی ربط در سطح ملی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha