سلامت نیوز : تغییر در منوی رستوران‌هایی که فست فود ارائه می‌دهند، تاثیر زیادی در میزان کالری دریافتی مصرف کنندگان این غذاها دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ یک مطالعه جدید که در انجمن بهداشت عمومی آمریکا ارائه شده است نشان می‌دهد حدود دو سوم از مشتریان فکر می‌کنند، کالری کمی در وعده غذایی وجود دارد به طور متوسط نوجوانان هنگام خوردن ساندویچ میزان کالری موجود در آن را دست کم گرفته و فکر می‌کنند هر ساندویچ تنها 500 کالری انرژی دارد.

متخصصان می گویند: اغلب مردم فکر می کنند اگر آنها یک وعده غذایی بزرگ صرف کنند، کالری زیادی مصرف کرده‌اند، در حالی که یک ساندویچ معمولی ممکن است چندین برابر بیشتر از یک غذای سالم کالری مازاد بر نیاز روزانه را به بدن فرد برساند.

متخصصان می‌گویند: تلاش زیاد برای تبلیغ ساندویچ‌های کم کالری، منجر به این شده است که برخی از مردم به اشتباه باور کنند که تمام ساندویچ فروخته شده در رستوران ها کم کالری هستند.

دکتر جیسون بلوک، دستیار پروفسور طب جمعیت در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: آگاه سازی مردم از نظر میزان کالری موجود در غذاها موجب می شود تا آنها با دقت بیشتری مواد غذایی مورد نیاز خود را در رستوران، سفارش دهند.

به گفته وی تغییر در منوی رستوران ها و حتی استفاده از سیب زمینی سرخ کرده کم کالری که غذای مورد علاقه مردم است، موجب می شود تا میزان کالری دریافتی در طرفداران فست فود کمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha