سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 86924
سلامت نیوز : رییس پنجمین کنگره سرطان های زنان ایران گفت :سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که تا سال 2020 آمار سرطان در جهان دو برابر خواهد شد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ دکتر اعظم السادات موسوی امروز - سه شنبه- در حاشیه مراسم گشایش پنجمین کنگره سرطان های زنان ایران در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود:سازمان بهداشت جهانی همچنین پیش بینی کرده است که سالانه 20 میلیون شیوع جدید سرطان در جهان تا سال 2020 اتفاق می افتدو براین اساس 70 درصد بروز انواع سرطان های جدید در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

موسوی اظهار داشت :هم اکنون در کشورهای پیشرفته جهان برنامه های بهداشتی و درمانی بهتری برای بیماران سرطانی در نظر گرفته شده است و به این ترتیب طول عمر بیماران سرطانی بیشتر شده است .

وی خاطر نشان کرد: براساس آمار اپیدمیولوژیک در ایران بیماری های قلبی و عروقی اولین علت مرگ و میر در کشور است و پس از آن حوادث رانندگی و بروز سرطان به ترتیب دومین و سومین علت مرگ و میر در ایران است .

به گفته موسوی در حال حاضر غربالگری سرطان ها در جهان انجام می شود اما در ایران هنوز غربالگری و معاینات دوره ای سرطان ها به طور جدی قابل انجام نیست . یشگیری از سرطان ها ، غربالگری و درمان سرطان و حمایت از بیماران سرطانی از مهمترین اقداماتی است که باید در کشور اجرا شود .

وی راه اندازی مرکزی برای ثبت سرطان و ارایه آمار و اطلاعات صحیح در مورد این بیماری را در کشور خواستار شد و گفت : ثبت سرطان در کشور از سال 65 آغاز شده است ولی این ثبت به درستی انجام نمی شود از این رو اطلاعات و آمار در مورد سن بروز سرطان ، انواع سرطان ها در مناطق مختلف کشور و تعداد مبتلایان به تفکیک نوع سرطان ناقص است .

به گفته این پزشک متخصص شایع ترین سرطان های زنان در کشور سرطان سینه ، دهانه رحم ، تخمدان و رحم است .

وی در مورد برپایی پنجمین کنگره سرطان های زنان ایران گفت : دراین کنگره آخرین پیشرفت های تشخیص و درمان سرطان های زنان و نتایج یافته های علمی محققان ایرانی به همراه گزارشی از نتایج کار آزمایی بالینی در زمینه سرطان های زنان و درمان های جدید در زمینه بیولوژی سرطان و همچنین روش های درمان سرطان با استفاده از سلول درمانی یا ژن تراپی ارایه می شود.

این کنگره تا 30 آبان ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha