سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

سلامت نیوز : پزشکان در آزمایش‌های جدید دریافتند افراد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن در صورتی که وزن خود را کاهش دهند کمتر با خطر ابتلا به آریتمی قلبی مواجه خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به گفته پزشکان کاهش وزن در این افراد موجب می‌شود کمتر با مشکل نامنظم شدن ضربان قلب و یا به اصطلاح آریتمی قلبی مواجه شوند.

آریتمی قلبی اختلال در تکانه‌های الکتریکی است که ضربان قلب را منظم می‌کنند. سیگنال‌های نامرتب و سریع موجب می‌شود دو حفره بالایی قلب به صورت سریع و ناموزون منقبض شوند. این اختلال خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد و به بروز مشکلات قلبی منجر می‌شود.

در این بررسی آمده است افرادی که برنامه کنترل وزن را به طور جدی دنبال می‌کنند نسبت به افراد دیگر با کاهش پنج برابری علائم آریتمی قلبی روبرو می‌شوند.

به گفته پزشکان علائم آریتمی قلبی شامل ضربان قلب، تنگی نفس، خستگی، درد سینه و ضعف است.

«پراشانتان ساندرس» از دانشگاه آدلاید در استرالیا می‌گوید: کاهش وزن به تنظیم ضربان قلب در افراد چاق مبتلا به آریتمی قلبی کمک می‌کند. وزن اضافی به شیوه‌های مختلفی از جمله بروز التهاب و ضخیم شدن جداره قلب بر سلامت بدن تاثیر منفی می‌گذارد.

محققان در این مطالعه معتقدند آریتمی قلبی بیماری شایع هزاره جدید است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 میلادی تنها در آمریکا بین 12 تا 15 میلیون نفر به این اختلال مبتلا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha