یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8693

سازمان نظارت بر دارو و تولیدات بهداشتی بریتانیا هشدار داد، مصرف یك نوع شربت ضد نفخ كودكان تولید شركت انگلیسی "ستون پروداكتز" كه به ایران نیز صادر شده، به علت آلودگی باكتری ممنوع است.

به گزارش ایرنا این سازمان در اطلاعیه‌ای 14 دسامبر (23 آذر) اعلام كرد، بهتر است شربت "وودواردز گرایپ واتر" كه به كشورهای ایران، عربستان، ترینیداد، بلیز، ترینیداد، برمودا و باهاما فروخته شده به علت مشاهده آلودگی میكروبی در سیستم آب كارخانه شركت تولیدكننده آن مصرف نشود.

این اطلاعیه كه برای مصرف‌كنندگان داخلی صادر شده حاكی است، در اقدامی احتیاطی دستور جمع آوری و قرنطینه محصول یاد شده صادر گردیده زیرا احتمال پایین ابتلای كودكان مصرف‌كننده این شربت به بیماری وجود دارد.

همچنین به والدین توصیه شده چنانچه این دارو را در منزل دارند، از مصرف آن خودداری كرده و آن را به داروخانه‌ای كه خریده‌اند، بازگردانند.

بر اساس این اطلاعیه، نخستین بار بازرسان سازمان نظارت بر دارو و تولیدات بهداشتی در ‪ ۲۱‬نوامبر (‪ ۳۰‬آبان) متوجه آلودگی در سیستم آبرسانی كارخانه شركت "ویلیام رانسوم‌اند سانز" در "ویتهام" در استان "اسكس" شدند و مجوز تولید محصولات آن را تا رفع این نقیصه، به حال تعلیق درآوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha