سلامت نیوز : به منظور تقویت و پیشبرد اهداف کشور در نوزدهمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون تغییرات آب و هوا، دیروز دوشنبه جلسه هماهنگی هیات ایرانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، صنایع و معادن، نیرو، امور خارجه و معاونت‌های علوم و فناوری و حقوقی ریاست جمهوری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو تشکیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ در این جلسه که به ریاست معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت، اعضای ایرانی مذاکره کننده در گروههای تخصصی گزارشی از حضور خود در جلسات مربوطه طی روزهای گذشته را ارایه دادند و موضوعاتی مانند انتقال فناوری، بهره‌مندی از منابع بین المللی و همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه برای کاهش گازهای گلخانه‌ای با هدف حضور قوی و موثر در نشست وزراء در دو روز آینده مورد بررسی قرار گرفت.

قابل ذکر است که توجه و هماهنگی در این موضوع می‌تواند در سطح ملی نیز به اصلاح الگو و کاهش مصرف انر‍‍ژی منجر شود.

همچنین معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیروز در همایش «آکادمی اروپایی دیپلماسی» حضور یافته و در میزگردی به مناسبت آغاز دوره تخصصی دیپلمات‌های جوان در کنار رییس جمهور سابق لیتوانی، سفیر هند در لهستان و رییس شورای سفرای آن کشور در خصوص نقش زنان در سیاست خارجی سخن گفت.

ابتکار با اشاره به اهمیت حضور زنان در سیاست گذاری و برنامه ریزی روابط خارجی و دیپلماسی، بر توانمندی‌های ایشان در حل و فصل اختلافات، توجه به تنوع فرهنگ‌ها و دیدگاه‌ها و پیشبرد مذاکرات تاکید کرد.

معاون رییس جمهور ایران همچنین نقش زنان را برای پیشبرد صلح در دنیای پرخشونت و متلاطم کنونی که با تخریب گسترده محیط زیست نیز روبروست، کلیدی دانست.

وی همچنین خاطرنشان کرد که نقش و هوش عاطفی زنان در خانواده می‌تواند مکمل نقش بین المللی آنان در دیپلماسی باشد و در تصمیم گیری‌های جهانی مانع از جنگ و خشونت شود.

در این میزگرد رییس جمهور سابق لیتوانی گفت: خانم‌ها می‌توانند به رغم محدودیت‌ها و موانع، تاثیرات قابل توجهی بر روند امور بگذارند و برخلاف آنکه جهان سرمایه داری توانایی‌های آن‌ها را فقط در ظاهر و زیبایی می‌بیند، جهان را با فکر و اندیشه خود تحت تاثیر قرار دهند و به سوی صلح و ثبات ببرند.

سفیر هند نیز در این میزگرد به تاثیر حضور زنان هندی در سطوح سیاست خارجی آن کشور اشاره و توانایی‌های ایشان را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha