سلامت نیوز : عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تمامی علوم می توانند با بکارگیری دانشی که از علوم رفتاری کسب می کنند، سطح کمی و کیفی خدمات خود به جامعه بشری را ارتقاء ببخشند .

دکتر عباس حق پرست در گفتگو با مهر افزود: علوم رفتاری در بررسی رفتارهای مختلف انسان در علوم اعصاب ، بسیار حائز اهمیت است، لذا به عنوان یکی از محورهای اصلی همایش بین المللی علوم اعصاب مورد بررسی صدها تن از دانشمندان، متخصصان و اساتید ایرانی و خارجی شرکت کننده در این همایش بزرگ علمی قرار می گیرد .

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی علوم اعصاب در ارتباط با علوم رفتاری نیز اظهارداشت: رفتار، منشاء چند بعدی دارد و کسب دانش در خصوص آن برای تمامی متخصصان که با انسان و حتی حیوان سروکار دارند ، ضروری است .

وی گفت: قدمت آشنایی متخصصان با علوم رفتاری به اندازه کار در زمینه علوم اعصاب است و به حدود یک قرن پیش برمی گردد و مباحث مربوط به حرکت، حافظه، یادگیری، درد، استرس، اعتیاد، هوش مصنوعی، بسیاری از بیماریها و...، در ارتباط مستقیم با علوم رفتاری مورد بررسی قرار می گیرند.

این فیزیولوژیست افزود: نقش علوم رفتاری را نباید فقط در علم روانشناسی دید بلکه علاوه بر روانشناسان، فیزیولوژیستها، پرستاران، پزشکان در رشته های مختلف و بسیاری از متخصصان علوم انسانی  می توانند با استفاده از دانش مربوط به علوم رفتاری، سطح کمی و کیفی خدمات خود را ارتقاء بخشیده و بهتر و با کیفیت تر به مردم کمک کنند.

وی از فعالیت مراکز تحقیقاتی در زمینه علوم رفتاری در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران و بقیه الله خبر داد و تاکید کرد: هر چه انسان در کسب دانش از علوم  پیشرفت می کند و آگاهی نسبت به ناشناخته های دنیا بیشتر می شود، نقش علوم رفتاری نیز در زندگی انسانها بیش از گذشته  اهمیت پیدا می کند.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی علوم اعصاب یادآوری کرد: متخصصان و محققان علوم اعصاب، جراحان مغز و اعصاب، نورولوژیستها، روانشناسان علوم پایه و بالینی، مهندسان، کارشناسان حوزه فلسفه و زبان شناسان از جمله شرکت کنندگان این همایش بزرگ علمی هستند.

وی همچنین افزود: بررسی علوم رفتاری، علوم اعصاب شناختی، بررسی کارکردهای عالی مغز و چگونگی ارتقای این کارکرد، بررسی مبانی پایه و مبانی سلولی و مولکولی بسیاری از بیماریها از طریق علوم اعصاب کلینیکی و بررسی جایگاه ذهن و عقل و ارتباط آن با مغز از طریق فلسفه علوم اعصاب از جمله محورهای اصلی کار همایش علوم اعصاب را تشکیل می دهد.

حق پرست ادامه داد: این همایش بزرگ علمی به همت دانشگاههای علوم پزشکی ایران، تهران، انجمن علوم اعصاب، ستاد توسعه علوم و قناوریهای شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ، دانشگاه تربیت مدرس، انجمنهای علمی درد ، نورولوژی، روانشناسی پایه و بالینی و دهها مرکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و دستگاههای اجرایی مانند شهرداری تهران برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان و متخصصان در علوم مختلف می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص همایش علوم اعصاب، به وب سایت همایش به آدرس اینترنتی www.bcnc.ir مراجعه کنند.

دومین همایش بین المللی علوم اعصاب از 27 آذر به مدت 3 روز با حضور صدها تن از دانشمندان، محققان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، در مرکز همایشهای بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha