استفاده از قطره آهن از 6 ماهگی و قطره مولتی ویتامین از 15 روز بعد از تولد تا 2 سالگی برای نوزادان، امری ضروری است.

عصمت عباسی، كارشناس و مشاور تغذیه مركز بهداشت دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان در گفت وگو با ایسنا،با بیان مطلب فوق گفت: شیر مادر بهترین و ضروری‌ترین غذا در6 ماهه اول زندگی نوزاد است كه اگر كودك از شیر مادر به طور مطلوب استفاده كند، كلسیم بدنش تأمین می‌شود.

وی با بیان این كه كودك با استفاده از تغذیه شیر مادر، دیگر نیازی به هیچ ماده غذایی ندارد، اظهار داشت: شروع غذای كمكی به كودكان، از شش ماهگی به بعد است و به طور كلی كودك از یك سالگی می‌تواند از سفره غذایی خانواده استفاده كند.

عباسی تصریح كرد: اگر تهیه غذا برای كودك، بهداشتی نباشد و مادر نیز اصول بهداشتی را رعایت نكند، كودك به بیماری‌های مختلفی از قبیل عفونت‌های تنفسی، اسهال و سایر بیماری‌ها مبتلا می‌شود.

وی، عدم دسترسی به مواد غذایی سالم، نداشتن درآمد كافی و پایین بودن سطح فرهنگ و سواد در برخی خانواده‌ها را از عوامل ناشی از سوء تغذیه در كودكان دانست و افزود: متأسفانه برخی خانواده‌ها با وجود داشتن درآمد متوسط، در انتخاب نوع غذایی برای فرزندان خود، دچار مشكلاتی هستند.

این كارشناس تغذیه به آگاه سازی والدین در خصوص مضر بودن برخی تنقلات اشاره كرد و خاطرنشان كرد: كودكان باید به جای استفاده از تنقلاتی مانند پفك، چیپس و نوشابه، از شیر و انواع میوه‌ استفاده كنند تا در مقابل بیماری‌ها محافظت شده و از رشد و تكامل مناسب بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha