سلامت نیوز : بیمه تكمیلی درمان بیش از یك میلیون و 500 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی به علت فسخ غیر‌منتظره شرکت بیمه‌گر مربوطه دچار مشكل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ این اقدام ناگهانی در شرایطی كه بیشتر بازنشستگان و خانواده آنان در تأمین نیازهای درمانی با مشكلات مالی روبه‌رو هستند، در حالی اتفاق می‌افتد كه پیش از این رئیس كانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران كشور از انعقاد قرارداد جدید این كانون با شرکت بیمه‌گر مربوطه خبر داده بودند.
بنابراین گزارش، دیروز در تماس مكرر شمار كثیری از بازنشستگان تأمین اجتماعی با روزنامه ایران، آن‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به هزینه‌های سنگین و كمرشكن حوزه سلامت خواستار برطرف شدن هرچه سریعتر این مشكل شدند.

آن‌ها معتقدند: در حال حاضر بیش از 70 درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر هستند و حقوق‌شان كفاف اداره زندگی‌شان را نمی‌دهد و حتی بسیاری از این افراد به سختی می‌توانند هزینه‌های درمان و داروی خود را پرداخت كنند، بنابراین چگونه می‌شود بدون پوشش بیمه تكمیلی درمان به بیمارستان‌ها و مراكز درمانی خصوصی مراجعه كرد. ما انتظار داریم با حمایت مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و پیگیری هیأت مدیره كانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران كشور هرچه سریعتر زمینه برخورداری از بیمه تكمیلی درمان برای 5/1 میلیون بازنشسته و افراد تحت تكفل آنان فراهم شود.

انعقاد قرارداد بیمه تكمیلی تا اوایل آذر
محمد اسدی دبیر كانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایران درباره ادامه ارائه بیمه تكمیلی درمان به بازنشستگان می‌گوید: ما به عنوان نمایندگان خانواده بزرگ بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تلاش داریم تا اوایل آذرماه قرارداد جدیدی با یكی از سازمان‌های بیمه‌گر منعقد كنیم و در این زمینه با دو شركت بیمه‌گر در حال مذاكره هستیم اما هنوز قطعی نشده است. وی با اشاره به فسخ قرارداد با شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد کانون می‌افزاید: با توجه به افزایش تعرفه‌ها و هزینه‌های پزشكی دركشور در حال حاضر اكثر شركت‌های بیمه‌ای در حوزه درمان بابت ارائه بیمه تكمیلی درمان، حق بیمه بالایی را مطرح می‌كنند كه با توجه به سطح حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت این میزان حق بیمه برای آنان میسر نیست.

اسدی اظهار می‌دارد: تلاش اعضای هیأت مدیره كانون برآن است که پس از بررسی و ارزیابی سوابق، تجربیات و توان كاری شركت‌های بیمه‌ای در حوزه درمان، شركتی را انتخاب كند كه خدمات و سرویس مناسبی به بازنشستگان ارائه كند و سقف تعهداتش نیازهای درمانی آنان را تأمین نماید. همچنین پارامتر دیگری كه مورد توجه است نرخ حق بیمه است تا از این طریق بازنشستگان بتوانند برای دریافت بیمه تكمیلی درمان، حق بیمه خود را بدون آن كه به آن‌ها به لحاظ مالی فشاری وارد شود پرداخت كنند.

كانون بازنشستگان تضمینی برای واریز بموقع حق بیمه نداد
مدیر روابط عمومی این شرکت بیمه‌گر، نبود تضمین واریز بموقع حق بیمه را از دلایل منعقد نشدن قرارداد با كانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی عنوان كرد. حسنعلی بزرگیان درباره دلایل منعقد نشدن قرارداد برای بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار كرد: این موضوع یك مذاكره ساده بود كه به نتیجه نرسید. ما شرایطی داشتیم كه كانون‌ عالی بازنشستگان قادر به برآورده كردن آن نبود. وی واریز بموقع وجوه حق بیمه به حساب بیمه دانا را از جمله این شرایط دانست كه كانون‌ عالی نتوانست تضمینی در این خصوص بدهد. بزرگیان تأكید كرد: با توجه به سوابق كانون در سنوات قبل كه حق بیمه‌ها را با تأخیر چندماهه واریز می‌كرد، ما تأكید داشتیم كه وجوه حق بیمه باید به‌طور منظم و در زمان مشخص واریز شود كه دوستان كانون نتوانستند این تضمین را به ما بدهند؛ این در حالی است كه سازمان تأمین اجتماعی كسر حق بیمه از حقوق بازنشستگان را به‌طور منظم انجام می‌دهد اما این‌كه چرا در این میان دوستان كانون نمی‌توانند تضمین بدهند كه این ارقام به‌طور منظم واریز ‌شود، برای ما هم مبهم است.

وی خدمت به بازنشستگان تأمین اجتماعی و كشوری را افتخار این شركت در طی سالیان اخیر دانست و گفت: واریز منظم وجوه، تضمین‌كننده كیفیت خدمات مناسب و در شأن بازنشستگان است. حساسیت بیمه دانا در مورد تأمین بموقع منابع از همین جهت بوده است تا بتواند خدمات بموقع و باكیفیت ارائه دهد.

بهره‌مندی یک میلیون بازنشسته کشوری از بیمه طلایی
در شرایطی كه بیش از یك میلیون و 500 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی برای استفاده از بیمه تكمیلی درمان در بلاتكلیفی به سر می‌برند از صندوق بازنشستگی كشوری خبر می‌رسد كه بازنشستگان این صندوق از بیمه طلایی برخوردارند و در این زمینه تاكنون بنابراعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشوری بیش از یك میلیون و 82 هزار و 867 نفر با مراجعه به بیش از 540 مركز درمانی و پزشكی از مزایا و خدمات بیمه طلایی استفاده كرده‌اند.مدیر عامل صندوق بازنشستگی كشوری گفت: امسال برای بیمه طلایی بازنشستگان كشوری با مشاركت دولت، صندوق بازنشستگی كشوری و بازنشستگان بالغ بر 570 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

ایراندخت عطاریان با اشاره به پرداخت 100 درصد هزینه‌های بستری درمان بازنشستگان در قالب بیمه طلایی گفت: از آغاز اجرای طرح ملی بیمه طلایی برای بازنشستگان وخانواده تحت تكفل آنان تاكنون بیش از 1082867 نفر با مراجعه به بیمارستان‌های طرف قرارداد تحت درمان قرار گرفته‌اند.مدیر عامل صندوق بازنشستگی كشوری افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، نزدیك به 65 درصد ازكل مبلغ قرارداد بابت خدمات بستری درمان تاكنون پرداخت گردیده است.

وی اظهار داشت: استقبال بازنشستگان و خانواده‌های آنان از این بسته حمایتی دولت در بخش بهداشت و درمان نشان دهنده آن است كه اقدامات صندوق بازنشستگی كشوری در جهت كاهش هزینه‌های درمانی و ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان و افراد تحت تكفل آنان مؤثر و نتیجه بخش بوده است.

به گفته عطاریان اگر بازنشسته‌ای به مراكز و یا بیمارستان‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه‌گر مراجعه كند هیچ‌گونه هزینه‌ای پرداخت نخواهد نمود و در صورت مراجعه به مراكز و بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد، هزینه‌های درمانی او در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده ظرف 5 روز محاسبه و پرداخت خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر از بازنشستگان و افراد تحت تكفل آنان تحت بیمه طلایی درمان قرار دارند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی كشوری اظهار داشت: امسال برای بیمه طلایی بازنشستگان كشوری با مشاركت سه جانبه دولت، صندوق بازنشستگی كشوری و بازنشستگان هریك به مبلغ 12 هزار تومان مجموعاً بالغ بر 570 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. عطاریان در پایان تأكید كرد: خدمات بیمه طلایی تا پایان خرداد سال آینده به بازنشستگان و خانواده آنان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha