چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 86968
سلامت نیوز : مثلث گرد و غبار‌ها در اهواز، آلودگی‌های صنعتی و آلودگی هوا، یکی پس از دیگری رو به افزایش است و باعث شده، بارانی که روی این شهر می‌بارد، اسیدی باشد و جان اهوازی‌ها را به خطر بیندازد. آلودگی هوا در اهواز به دلیل بارش باران‌های اسیدی روز گذشته به جایی رسید که بر اساس اعلام وزارت بهداشت از عصر دوشنبه تا ساعت هشت صبح دیروز بیش از دوهزارنفر با علایم تنگی‌نفس به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد هزارو940نفر به‌صورت سرپایی درمان و 73نفر هم بستری شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ در همین رابطه ساسان موگهی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از بعدازظهر دیروز و پس از بارندگی در استان گزارش‌های اورژانس‌ها حکایت از مراجعه زیاد مردم با عارضه تنگی‌نفس به اورژانس‌های بیمارستانی دارد که به‌گونه‌ای مشابه وضعیت به‌وجودآمده پس از اولین باران در هفته‌های گذشته است. موگهی گفت: تنها در شهرستان اهواز از عصر دیروز تا ساعت هشت صبح امروز بیش از دوهزارنفر با علایم تنگی نفس به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد هزارو940نفر به‌صورت سرپایی درمان و 73نفر هم بستری شدند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین به آمار شهرهای دیگر استان خوزستان اشاره کرد و افزود: در شهرستان سوسنگرد 40نفر بعد از باران اسیدی با علایم بیماری به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و در شهرستان امیدیه از بین 426مورد مراجعه‌کننده 424نفر به‌صورت سرپایی درمان و دونفر بستری شدند. وی گفت: تا این لحظه از شهرهای دیگر استان خوزستان گزارشی واصل نشده است که محض دریافت گزارش اعلام می‌شود.

شدت آلودگی هوا در شهر اهواز در حالی است که شهر اهواز برای دومین‌بار از سوی سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شده است. البته پس از اهواز، سنندج، کرمانشاه و یاسوج هم میان ۱۰شهر اول آلوده دنیا جای گرفته‌اند. در چند هفته اخیر با افزایش آلودگی در اهواز و بارندگی‌های مقطعی در این شهر بیش از شش‌هزارنفر از ساکنان این منطقه به دلیل مشکلات تنفسی و تهوع و سردرد به مراکز درمانی مراجعه کردند. به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست خوزستان، آنالیز نمونه‌ آب باران در بارندگی‌های هفته گذشته نشان داده میزان «نیترات» بالا بوده است که احتمال باران اسیدی را قوت می‌دهد. هرچند هر نوع فعالیت نفتی ممکن است نیترات تولید کند اما آتش‌زدن مزارع هم می‌تواند «نیترات» تولید کند.

در همین حال گردوغبار ناشی از کشورهای عربستان و عراق، آلودگی محیطی ناشی از کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها از دیگر دلایل آلودگی اهواز و شهرهای اطراف آن است. بر اساس گزارش‌های موجود این آلودگی‌ها سبب افزایش بیماری‌هایی نظیر سرطان شده است.

پیش‌تر نیز محمدحسن سرمست، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز احتمال داده بود که مواد شیمیایی کارخانه‌های فعال در استان خوزستان و شست‌وشو آلودگی آنها در هنگام باران، عامل بروز این دشواری‌های تنفسی بوده باشد.  سالانه دوتا چهارهزارنفر بر اثر آلودگی هوا جان می‌دهند. همزمان عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: سالانه دوهزارو900 تا چهارهزارنفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. کمال‌الدین پیرموذن با اشاره به مرگ‌ومیر دوهزارو900 تا چهارهزارنفر بر اثر آلودگی هوا، اظهار کرد: متاسفانه در زمستان با توجه به وارونگی هوا شاهد حادترشدن وضعیت کیفی هوا می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha