مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی از خرید دستگاههای غربالگری بینایی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: با خرید این دستگاه تنبلی چشم در سنین پایین تشخیص داده می شود و همچنین در روستاها نیز طرح غربالگری بینایی گسترش می یابد.

دکتر زهرا نوع پرست در گفتگو با مهر در خصوص غربالگری بینایی افزود: کمک به تامین دستگاههای غربالگری بینایی ، وسیله ای که در جهت تشخیص زودرس تنبلی چشم در سنین پائین و همچنین در روستاها استفاده می شود از جمله برنامه هایی است که با تخصیص اعتبار لازم اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاهها امسال برای اولین بار قرار است خریداری شود و در اختیار مراکز خیریه و بخش غیر دولتی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه این دستگاه فقط در حد غربالگری است، تاکید کرد: در گذشته تشخیص تنبلی چشم از سن 3 سال در مهدهای کودک انجام می شد اما بوسیله این دستگاه تنبلی چشم از سن 6 ماه به بالا قابل تشخیص است.

وی گفت: همچنین هدف از خریداری این دستگاه این است که بتوانیم در روستاها غربالگری بینایی را گسترش دهیم و زمان تشخیص را کم کنیم.

دکتر نوع پرست با اشاره به اینکه این دستگاه به عنوان تست غربالگر عمل می کند و تشخیص قطعی نمی دهد، افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده قرار است با تخصیص اعتبار لازم برای هر استان یک دستگاه خریداری شود و بوسیله آن طیف زیادی از کودکانی که دارای مشکل هستند تشخیص داده خواهد شد و در فاز دوم این کودکان به متخصص ارجاع داده می شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha