چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳

سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با انجام یک آزمایش جدید دریافته‌اند که با بررسی میزان آسیب‌دیدگی رگ‌های خونی در چشم‌ها یا کلیه‌ها می‌توان خطر ابتلا به عارضه آریتمی قلبی را شناسایی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اختلال آریتمی قلبی در افراد مسن شایع است و خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد و می‌تواند موجب بروز دردهای قفسه سینه و نارسایی قلب در برخی بیماران شود.

«سونیل آگاروال» از متخصصان دانشگاه جان هاپکینز در این رابطه گفت:‌ در این مطالعه به ارزیابی سوابق پزشکی بیش از 10 هزار فرد میانسال در مدت زمان 14 سال پرداختیم و نتایج بررسی‌ها مشخص کرد که تغییرات در مویرگ‌ها ظاهرا با اختلال آریتمی قلبی ارتباط دارد.

این متخصصان اظهار داشتند: در بیمارانی که خونریزی جزئی در رگ‌های کوچکتر و ظریفتر شبکیه چشم رخ می‌دهد، احتمال ابتلا به آریتمی قلبی به مراتب بیشتر است به طوری که در هر 1000 نفر 9 مورد ابتلا به این اختلال مشاهده می‌شود در حالی که در افراد سالم، آمار ابتلا به آریتمی قلبی شش مورد در هر 1000 نفر است. همچنین این آمار در افراد مبتلا به آسیب‌دیدگی رگ‌های کلیوی 17 مورد به ازای هر 1000 نفر برآورد شده است.

«نیل سانگوی»، از بیمارستان «لنوکزهیل» در نیویورک نیز گفت: با توجه به این یافته شیوه‌های درمانی پیشگیری‌کننده یا کاهش‌دهنده آسیب‌های مویرگی می‌توانند خطر بروز آریتمی قلبی را نیز کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha