یك پروفسور آلمانی اعلام كرد: از آنجا طب سنتی چین در درمان بیماری‌های خاص از طب غربی مؤثرتر است لذا فراموش كردن روش‌ها و دستاوردهای طب سنتی چین یك اشتباه خطرناك و مهلك خواهد بود.

طب سنتی چین در درمان بیماری‌های خاص از طب غربی مؤثرتر است

به گزارش سلامت نیوز، پروفسور گوستاو دبوس از دانشگاه دویزبرگ اسن در این ‌باره بیان كرد: این كه مردم چین می‌خواهند از مزایای طب غربی بهره‌مند شوند قابل درك است، اما اگر این آرزو موجب فراموش كردن روش‌ها و دستاوردهای طب سنتی چین شود، یك اشتباه مهلك و خطرناك رخ می‌دهد.

این پروفسور آلمانی در ادامه افزود: طب سنتی چین بر اساس یك تجربه منحصر به فرد، استثنایی و بی‌مانند شكل گرفته و بیش از پیش در جوامع غربی طرفدار دارد.

توصیه‌ها و گوشزدهای این پروفسور آلمانی در واكنش به یك رقابت شبكه‌ای از سوی پروفسوری از دانشگاه جنوب مركزی چین كه خواستار حذف طب سنتی چین از سیستم بهداشت عمومی چین شده بود، ایراد شده است.

دبوس در ادامه اظهاراتش خاطرنشان كرد: طب پیشرفته غرب در درمان استرس و بیماریهای مزمن مربوط به افزایش سن كه اغلب با نحوه زندگی و كار مردم غرب در ارتباط است، محدودیت‌های خود را دارد. در حالی كه این بیماری‌ها با تركیب طب غرب و طب چینی بهتر درمان می‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha