چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 87003

سلامت نیوز : به گفته یک متخصص اعصاب و روان، هیپنوتیزم می‌تواند در درمان بیماری‌های اعصاب و روان، چاقی، مصرف دخانیات، دردهای مزمن و غیره اثرگذار باشد.

دکتر شاپور کریمی در گفت وگو با (ایسنا) ، از هیپنوتیزم به عنوان متدی برای ایجاد ارتباط در افراد یاد کرد و گفت: هیپنوتیزم متد شناخته شده‌ای است که دارای ریشه‌های علمی و بیولوژیک است که از گذشته‌های دور کاربرد داشته و امروز در دنیا به عنوان یک علم پذیرفته شده است.

به گفته این متخصص اعصاب و روان، هیپنوتیزم فرد را در حالت آرامش قرار می‌دهد و توجه او را به اطراف کم کرده و سبب تمرکز بیشتر او می‌شود.

کریمی با بیان اینکه هیپنوتیزم سبب تلقین پذیر شدن فرد می‌شود، گفت: تلقین پذیر شدن فرد شرایطی را بوجود می آورد که بتوان اقدامات درمانی مفیدی را در مورد او انجام داد.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اثر هیپنوتیزم برای درمان برخی از بیماری‌ها را پذیرفته شده می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: سوءاستفاده از این علم و استفاده از آن در مواردی علی رغم میل فرد سبب شده تا افراد نسبت به این علم عقاید منفی داشته باشند.

کریمی معتقد است: برای استفاده بهتر از این علم بایستی در درجه اول عقاید منفی و افسانه‌های موجود را کمرنگ کرده و تلاش کنیم تا آن را به عنوان یک متد علمی پذیرفته شده به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این علم بایستی توسط متخصصان و افراد آموزش دیده مورد استفاده قرار گیرد، گفت: هیپنوتیزم علمی عجیب و خطرناک نیست، بلکه متدی است که بر مغز فرد اثر گذاشته و می‌تواند در درمان بیماری‌های اعصاب و روان، چاقی، مصرف دخانیات، دردهای مزمن و .. موثر باشد.

این متخصص اعصاب و روان در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد نحوه تاثیر هیپنوتیزم بر درمان چاقی پرداخت و گفت: علت اصلی چاقی استفاده از شیوه‌ها و سبک نامناسب زندگی است، به این معنا که افراد چاق معمولا با سرعت و حرص و ولع بیشتری به سمت غذا می روند و در مجموع می توان گفت که افراد چاق رفتار تغذیه‌ای مناسبی ندارند که هیپنوتیزم تلاش خواهد کرد تا بر سیستم رفتاری فرد تاثیر گذاشته و نگرش او را در مورد فرم بدن خودش تغییر داده و او را به سمت استفاده از رفتارهای تغذیه ای بهتر هدایت کند و از این طریق در درمان چاقی موثر است.

کریمی افزود: مکانیزم هیپنوتیزم بر تغییر دیدگاه ودر نهایت رفتار مبتنی است و با القائات دیدگاه فرد را تغییر می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha