سلامت نیوز : یک آناتومیست گفت: می‌توان با تحریک ناحیه عصب قدامی ساکروم و خاجی شرمگاهی افراد و حتی کودکان مبتلا به بی‌اختیاری ادرار این اختلال را درمان کرد.

دکتر بتول جواهری در گفت وگو با ایسنا ، به موضوع آسیب طناب نخاعی اشاره کرد و گفت: آسیب طناب نخاعی از جمله ضرباتی هستند که موجب بروز اختلالات حسی، حرکتی و دستگاه ادراری می شود. ضربه‌های وارده شده به ستون فقرات افراد باعث ظهور این بیماری می شود.

این آناتومیست با بیان اینکه آسیب طناب نخاعی در برخی از موارد موجب بی اختیاری ادرار می شود، اظهار داشت: ضربات وارده شده به نخاع افراد حتی دست، پا و اندام های لگنی را درگیر می‌کند و در برخی از موارد موجب فلج شدن هر چهار عضو بدن می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آسیب‌های وارده به طناب نخاعی موجب می شود انتهای دستگاه گوارش عملکرد خود را از دست دهد، همچنین افراد در انجام اعمال زناشویی دچار مشکل می‌شوند حتی در برخی از موارد افراد دچار بی‌اختیاری در ناحیه مثانه شوند.

دکتر جواهری در پایان به یکی از روش‌های جدید درمان افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادراری ناشی از آسیب‌های نخاعی اشاره و تصریح کرد: می توان با تحریک ناحیه عصب قدامی ساکروم و خاجی- شرمگاهی افراد و حتی کودکان مبتلا به بی اختیاری ادرار این اختلال را درمان کرد. خوشبختانه 78 درصد از بیماران با این روش بعد از 14 سال کار تحقیقاتی بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha