سلامت نیوز : رئیس سازمان هواشناسی راه اندازی شبکه پایش ریزگردها و شبکه باران سنجی اسیدی را از مهمترین اولویتهای این سازمان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ داود پرهیزگار روز سه شنبه در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان هواشناسی، افق و هدف‌گذاری در برنامه‌های خود را اعلام کرد.

به گفته وی،  اساس شکل‌گیری سازمان هواشناسی ابتدا بر اساس نیاز بخش هوانوردی کشور بود، اما امروزه اهمیت هواشناسی تغییر کرده و حوزه فعالیت آن گسترده‌تر شده است که اغلب اقشار جامعه با آن در ارتباط هستند.

رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت:  در حال حاضر حمل و نقل هوایی، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل دریایی و جاده‌ای با هواشناسی در ارتباط هستند.

پرهیزگار تصریح کرد:  اهمیت هواشناسی بر تأمین مواد غذایی مسئله‌ای جهانی است؛ به یاد دارم زمانی مدیر پیش‌بینی هواشناسی بودم که در آن زمان کاهش ناگهانی دما در خوزستان موجب خسارت دو میلیارد تومانی به یک مزرعه‌دار که پرورش میگو انجام می‌داد، شده بود.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: محافظت از جنگل‌ها در هواشناسی بسیار مهم است؛ برخی پدیده‌های هواشناسی سبب بروز آتش در جنگل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: هواشناسی در پیش‌بینی گردوغبار نیز ورود می‌کند؛ در نظر دارم شبکه پایش ریزگردها و گردوخاک را راه‌اندازی کنم ضمن آنکه در هدف‌گذاری‌ام راه‌اندازی شبکه باران‌سنجی اسیدی و شبکه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌ها، هدف‌گذاری شده است.

به گفته پرهیزگار بدر مدیریت منابع آب نیازمند مدیریت فعال هستیم و نقش هواشناسی در این عرصه کاملاً مهم است.

وی یادآور شد: باران‌های اسیدی مهم‌ترین پدیده‌ای است که امروزه هنگام شکل‌گیری باران رخ می‌دهد و بحران می‌آفریند.

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اهمیت هواشناسی در بحث انرژی گفت: استحصال انرژی از شرایط جوی مهم است که سازمان می‌تواند در این باره نقش به سزایی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت هواشناسی در حفظ آثار باستانی اظهار داشت: برنامه‌های جامعی دارم که به مرور عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha