سلامت نیوز : مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت در خرداد امسال همه دولت‌های جهان را موظف کرد تمام سازمان‌هایشان پیوست سلامت داشته باشند.

محمدحسین تقدیسی در گفت‌وگو با فارس، به اهداف و محورهای پنجمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت اشاره داشت و گفت: ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه از محورهای اساسی این کنگره است که منظور از سواد سلامت آگاهی صرف نیست بلکه در دسترس بودن همه امکانات است.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: منظور از همه امکانات فراهم بودن شرایط مناسب و در برگیری همه حمایت‌هاست؛ همچنین درک مناسب مردم از این قضایا نیز مدنظر است.

رئیس انجمن آموزش و ارتقاء سلامت کشور ادامه داد: سلامت در همه سیاست‌ها محور بعدی مد نظر ما است تا هرکسی در هر موقعیتی که تصمیم ‌می‌گیرد؛ بداند که تصمیمش بر روی سلامت جامعه تاثیرات مثبت و منفی دارد.

تقدیسی گفت: ما سلامت را در همه جنبه‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در نظر می‌گیریم چرا که تمام این حوزه‌ها تاثیرات متقابل بر هم دارند و همانطور که همه می‌دانند بیماری و مشکلات روانی در جسم تأثیر می‌گذارند و شرایط فیزیکی و محیطی بر اعصاب و روان، پس این موارد به صورت زنجیروار با هم در ارتباط‌ هستند.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه پیوست سلامت فقط شامل صنایع بزرگ بود اما امسال سازمان جهانی بهداشت در خرداد ماه همه دولت‌های جهان را موظف کرد که تمام سازمان‌هایشان پیوست سلامت داشته باشند که این برنامه یک راه میانبر برای ارتقاء سلامت در جامعه است و یک شاهکار نیز محسوب می‌شود.

تقدیسی افزود: با این رویداد، همه درگیر سلامت می‌شوند و باید همه کارهای روزمره نیز با محور سلامت و درحوزه‌های سلامت جسم، روح، جامعه و معنویات باشد.

رئیس انجمن آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت کشور اظهارداشت: تکنولوژی نوین در آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت محور بعدی کنگره پنجم است که بکارگیری تکنولوژی نوین و آموزش غیرحضوری در آموزش و اطلاع‌رسانی سلامت از جمله موارد مورد بحث است.

وی به محور پزشک خانواده در این کنگره و نگاه پیشگیرانه نه درمان نگر پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: باید پزشک خانواده به سلامت مراجعه کنندگان توجه کند و نگاه سیستمی بر روی بیماری‌های روانی، جسمی و اجتماعی مراجعه‌کنندگان داشته باشد که اگر اینطور شود دریچه‌ای به مدینه فاضله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha