چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
سلامت نیوز : پدر سجاد دانش‌آموز رودباری که اعضایش به سه بیمار پیوند داده شد، گفت: برای رضای خدا در ایام شهادت امام حسین(ع) بدون تعلل اهدای اعضای بدن سجاد را پذیرفتم.

سجاد بالاور دانش‌آموز مقطع متوسطه دبیرستان شهید دوست آسپردوئیه از توابع شهرستان رودبار در حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شد.

خانواده این دانش‌آموز 16 آبان ماه امسال با اهدای اعضای فرزند خود جان دو نفر را نجات دادند، کبد او به فردی در استان فارس و کلیه‌هایش به دو نفر در کرمان اهدا شد.

سجاد در مزرعه هم درس می‌خواند و هم کمک پدرش بود

محمد بالاور پدر سجاد در گفت‌وگو با فارس در رودبار اظهار داشت: 43 سال از خداوند عمر گرفتم و شغل اصلی‌ام کشاورزی است، هشت فرزند دارم، پسرم سجاد در سانحه تصادف در جاده روستایی آبسردوئیه هنگامی که از مزرعه برمی‌گشت، فوت کرد.

وی افزود: سجاد پسری زحمتکش، درس‌خوان و مؤمن بود و از سنین کودکی همراه من برای کمک در کشاورزی به مزرعه می‌آمد و کتاب‌هایش را در این مدت همراه خود می‌آورد و همان جا درس می‌خواند.

بدون تعلل اهدای اعضای بدن سجاد را پذیرفتم

بالاور با اشاره به اینکه استفاده از موتورسیکلت آن در سنین پایین در این روستا عادی است، تصریح کرد: روز حادثه بعد از تصادف، فرزندم را با خودروی شخصی به درمانگاه شهرستان رودبار رساندیم، از آنجا به بیمارستان شهرستان جیرفت اعزام شد که پزشک به من گفت فرزند شما دچار مرگ مغزی شده، موافقت کنید پسر شما برای اهدای عضو به بیمارستان شهر کرمان اعزام شود و من بدون تعلل پذیرفتم.

وی افزود: تصور اینکه دیگر فرزندم نیست، سخت و باور نکردنی است، زیرا من برای بزرگ کردن سجاد زحمات زیادی کشیدم و آرزو داشتم پیشرفت وی را ببینم.

برای رضای خدا اعضای فرزندم را اهدا کردم

بالاور بیان داشت: من برای رضای خدا و خشنودی قلب امام زمان (عج) در ایام شهادت امام حسین(ع) اعضای فرزندم را اهدا کردم تا پدر و مادر دیگری به دلیل از دست دادن عضوی از بدن مانند ما عزادار نشوند.

وی گفت: برای هر پدر و مادری سخت است زمانی که هنوز مرگ فرزندت را باور نکرده‌اند، قبول کنند که اعضایش را به کس دیگری پیوند دهند، اما خداوند را شاکر هستم که این جرأت و شهامت را به من داد تا این کار را قبول کنم.

بالاور ابراز داشت: ابتدا پزشک بیمارستان فکر نمی‌کرد که من اهدای اعضای فرزندم را قبول کنم و این طور مسئله را عنوان کرد که خانواده‌هایی حاضر هستند برای نجات فرزندشان 100 میلیون تومان پول بدهند که من در پاسخ گفتم که در ازای پول، عضو فرزندم را نمی‌دهم و در راه رضای خدا اعضا را اهدا کردیم.

آرزوی مادر سجاد پیوند قلبش بود که ...

صغری رئیسی مادر سجاد بالاور نیز به خبرنگار فارس گفت: از مرگ فرزندم ناراحت هستم، اما از اینکه در این امتحان خدا قبول شدم، خوشحال هستم ما حداقل امکانات زندگی را نداریم، اما دوست دارم، بدانم که چه کسانی اعضای فرزندم را دریافت کرده، خدا فرزندم را که امانتی بود، گرفت، اما صاحب سه فرزند دیگر شدم.

وی افزود: خیلی دوست داشتم قلب فرزندم را نیز به کسی پیوند دهند تا بتوانم صدای قلبش را بشنوم، اما در شهر کرمان امکان این پیوند وجود نداشت، آروز دارم کسانی که اعضای فرزندم را دریافت کردندرا ببینم و از آنها بخواهم که بنده خوب خدا باشند، زیرا سجاد بهترین فرزندم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha