سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تا هفته آینده، مشکل کمبود واکسن فلج‌اطفال رفع می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدمهدی گویا گفت: تا هفته آینده واکسن فلج اطفال وارد کشور می‌شود و پاسخگوی نیاز کودکان ایرانی خواهیم بود.

وی با بیان این که ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان همسایه است و به همین دلیل مراقبت و جلوگیری از ورود این بیماری به کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، دریافت قطره خوراکی فلج‌اطفال است.

دکتر گویا افزود: در حال حاضر ذخیره این واکسن به‌گونه‌ای است که چنانچه مورد فوری وجود داشته باشد، مشکل قابل رفع است و به همین دلیل در مصرف واکسن تا رسیدن محموله جدید باید نهایت دقت صورت گیرد ضمن این که واردات واکسن فلج‌اطفال طی چند مرحله انجام می‌شود و در مرحله اول 3 میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود.

در همین حال دکتر رضا سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد نیز اعلام کرد: مسوولان وزارت بهداشت به ما وعده داده‌اند که در روزهای آینده، محموله بزرگی از قطره فلج اطفال در کشور توزیع شود.

وی تصریح کرد: اگر این وعده عملی شود، مشکلات موجود برطرف می‌شود.

به گفته وی، سالانه 600 تا 700هزار دوز واکسن فلج‌اطفال برای استان خراسان‌ رضوی کفایت می‌کند.

گفتنی است، طبق گزارش‌هایی در پی کمبود واکسن فلج‌اطفال، یک‌ ماه و نیم قبل، یک میلیون دوز قطره فلج‌اطفال با کمک سازمان یونیسف دریافت و در دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور توزیع شد، این درحالی است که از حدود 3‌ ماه قبل، بدلیل مشکلاتی که در تولید واکسن فلج‌ اطفال در داخل کشور رخ داد، وزارت بهداشت مجبور به تأمین این واکسن از منابع خارجی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha