سلامت نیوز : معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به روز نبودن تعرفه‌های پزشکی از مهمترین مشکل جامعه پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حمید رییسی در جمع خبرنگاران افزود: سالانه بدون در نظر گرفتن هزینه‌های واقعی، به تعرفه‌های پزشکی 15 تا 20 درصد اضافه می‌کنند در حالی که با افزایش شدید هزینه‌ها این تعرفه‌ها واقعی و به روز نیستند.

رییسی به مشکلات اقتصادی کشور از جمله تحریم‌ها، اشاره و خاطرنشان کرد: تحریم ها و درنتیجه آن، افزایش هزینه‌ها موجب شده است رشد اعتباراتی که دولت به این بخش اختصاص می‌دهد مطلوب نباشد.

وی با اشاره به نیاز این مجموعه به 84 میلیارد تومان برای جبران کسری بودجه، تصریح کرد: عمده منابع درآمدی استان، بیمه‌ها هستند که باید با پرداخت به موقع هزینه‌ها برای جبران کسری بودجه کمک کنند. همچنین همکاری مسئولان استان بویژه استاندار و نمایندگان استان با گرفتن اعتبار در قالب بودجه سال آینده کشور و اختصاص بخشی از درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها به وزارت بهداشت نقش موثری در رفع کسری بودجه استان خواهند داشت.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده که از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها بخشی به وزارت بهداشت و درمان داده شود که بخش عظیمی از این کسری بودجه از طریق این درآمد تامین خواهد شد.

رییسی اظهار کرد: در حال حاضر 500 واحد آموزشی، بهداشتی، درمانی و پژوهشی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان ارائه خدمت می‌کنند. تعداد 7000 کارمند به صورت رسمی، پیمانی، طرحی و قراردادی در واحدهای زیر نظر این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha