سلامت نیوز : دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر می‌تواند در حوزه نظام سلامت کشور نقش موثر ایفا کند و ما نباید منفعلانه صرفا پاسخگوی درخواست‌های مادی برای کمک به بیماران باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید احمد موسوی به اتفاق هیئت همراه ضمن بازدید از سازمان داوطلبان جمعیت، در جلسه شورای معاونان این سازمان، بر توانایی جمعیت هلال‌احمر در ایفای نقش موثر در حوزه نظام سلامت کشور تاکید کرد. گفت: هلال‌احمر می‌تواند در حوزه نظام سلامت کشور نقش موثر ایفا کند و ما نباید منفعلانه صرفا پاسخگوی درخواست‌های مادی برای کمک به بیماران باشیم.

وی افزود: متاسفانه ما تعاملی با دیگر رده‌های حمایتی کشور نداریم. ما بدون وصل‌شدن یک شبکه جامع اطلاعاتی درباره خدمات حمایتی نمی‌توانیم بدرستی کار کنیم و نتیجه مناسب از کار خود بگیریم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هر جامعه‌ای به خاطر ماهیت پالایش دهنده و انسانی کار داوطلبانه و نیکوکارانه به ترویج خدمات داوطلبانه نیاز دارد، افزود: خیلی از جوامع به لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی دارند، اما باز فعالیت‌های داوطلبانه را ترویج می‌کنند. بنابراین ما نباید فکر کنیم کار داوطلبی و حمایت از نیازمندان و درماندگان و دردمندان، صرفا به معنی رفع نیاز مادی آنهاست. این مشارکت مردم در امور خیر و ایجاد ارتباط و اتصال بین آحاد جامعه، فضای کلی جامعه را تلطیف می‌کند.

موسوی گفت: باید مدام بسنجیم ببینیم پس از این همه فعالیت‌های مختلف که با هدف رسیدگی به نیازمندان انجام داده‌ایم چه دستاوردی داشتیم؟ باید نتیجه اقدامات داوطلبانه خود را رصد کنیم و دستاوردهایمان را بر اساس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص بسنجیم.

وی درباره ارائه خدمات حمایتی تاکیدکرد: ما باید روی ارایه خدمات بر سه دهک پایین جامعه متمرکز شویم و همچنین مسیری برای اتصال توانمندان و خیران با این نیازمندان واقعی که از این سه دهک هستند ایجاد کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: علی‌رغم اینکه ما مستخدم دولت هستیم اما لازم است در خدمات داوطلب محور یک قدم جلوتر برویم. باید از روحیه تجمل‌گرایی پرهیز کنیم و تا می‌توانیم به سمت نیازمندان برویم و اجازه ندهیم کرامت انسانی و عزت نفس آنها صدمه بخوزد. باید روحیه داوطلبی را در تمام سطوح جمعیت ترویج کنیم. مدیران ارشد هم از

دبیرکل جمعیت با اشاره به اینکه در سازمان داوطلبان باید از نظام بیمه حمایت کنیم، افزود: تصور من این است که لازم است در نوع ارائه خدمات به نیازمندان تغییر نگرش ایجاد کنیم و به سمتی حرکت کنیم که در جمعیت هلال‌احمر از دادن پول مستقیم به مردم اجتناب کنیم و به جای این کار، نیاز سلامتی آنها را برطرف کنیم. نگرش مدیریتی نادرست مبتنی بر توزیع پول، باعث شده ما نتوانیم از محرومیت‌ها کم کنیم.

موسوی افزود: ما در جمعیت خصوصا در بخش فعالیت‌های داوطلبانه بدون اعتمادسازی نمی‌توانیم موفق باشیم و رمز موفقیت ما اعتماد مردم است. در این زمینه ما به سازماندهی و هماهنگی بیشتر با سازمان‌های مردم نهاد نیاز داریم.

فر‌ح‌ناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ضمن تاکید بر علمی و برنامه محوربودن فعالیت‌های اجرا شده در سازمان و تشریح اقدامات سازمانی و راهبردی فعالیت‌ها بر اساس اسناد بالادستی همچون استراتژی ۲۰۲۰ و اساسنامه جمعیت هلال احمر، ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های مبتکرانه اجرا شده در سازمان که دستاوردهای بسیار خوب و امید بخشی داشته‌اند با حمایت مقامات ارشد جمعیت و کمک‌های فکری‌های لازمه از سوی آنان، در سازمان ادامه یابد و ماندگار شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در ابتدای این نشست، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان به دبیرکل جمعیت و هیئت همراه پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha