با کاهش قیمت این ۳۰ قلم دارو،لیست کاهش قیمت دارویی به عدد ۲۰۰ می‌رسد و کمبود دارویی کشور از سه رقمی به ۲ رقم کاهش یافت.

قیمت ۳۰قلم داروی دیگر کاهش می‌یابد/کمبود دارویی کشور از ۳رقمی به ۲رقم کاهش یافت
سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش قیمت ۳۰ قلم داروی دیگر که قرار است در هفته آینده صورت پذیرد، گفت: با کاهش قیمت این ۳۰ قلم دارو،لیست کاهش قیمت دارویی به عدد ۲۰۰ می‌رسد و کمبود دارویی کشور از سه رقمی به ۲ رقم کاهش یافت.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح اعلام لیست جدید کاهش قیمت‌های دارویی اظهار داشت: در ادامه ارائه دو لیست کاهش قیمت‌های دارویی در مهر و آبان ماه و برگشت قیمت‌های دارویی به سال 91، قول داده بودیم لیست سوم کاهش قیمت‌ها را نیز اواخر آبان ماه اعلام کنیم که در این راستا این لیست در نزد مسئولان وزارت رفاه است تا کار کارشناسی صورت پذیرد تا در هفته آینده به توافق برسیم.

وی درباره تعداد لیست سوم کاهش قیمت دارو افزود: در لیست سوم کاهش قیمت دارو، 30 قلم به لیست‌های قبلی اضافه شود و به همراه دو لیست کاهش قیمت داروها، به آمار 200 قلم می‌رسیم که قیمت‌های آنها با توجه به قیمت‌های دارویی سال 91 کاهش می‌یابد، به هر حال حجم هزینه‌ای این داروها برای بیمه‌ها کم نیست ولی خوشبختانه اعتبارات آن تامین شده است.

کمبود دارویی کشور از سه رقمی به 2 رقم کاهش یافت

وی درباره کمبود دارویی کشور نیز عنوان کرد: تعداد کمبودهای دارویی کشور بسیار کمتر شده است و امیدوار هستیم با گذشت زمان وضعیت دارویی بهتر شود و در حال حاضر دیگر کمبودهای دارویی کشور سه رقمی نیست بلکه با اطمینان خاطر عنوان می‌کنم که کمبودهای دارویی به دو رقم کاهش یافته است و باید تلاش کنیم قبل از پایان سال 92 به رسانه‌ها و مردم تعهد دهیم تا آرامش بازار دارویی کشور تثبیت شود و این موارد علارغم تمام فشارهای شدید بین المللی است.

دیناروند در توضیح فشارهای شدید بین المللی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها به قوت خودش باقی است، هنوز مشکل انتقال ارز وجود دارد ولی در این شرایط مرتباً با دستگاه‌های ذی ربط مانند بانک مرکزی در حال پیگیری هستیم تا فشار بر بیماران کاهش یابد.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با حضور در خبرگزاری تسنیم، در جریان فعالیت‌های خبری تسنیم قرار گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه حضور در خبرگزاری تسنیم، به گفت‌وگوی تفصیلی درباره مباحث متعدد حوزه دارویی کشور پرداخت که متن کامل این مصاحبه به‌ زودی منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha