بعد از اینکه هر فردی مطمئن شد که اچ. آی. وی مثبت است، لازم است ابتدا، مشخصات ویروس اچ. آی. وی و ارتباط آن با بروز بیماری ایدز را بشناسد. سپس، دانستن راههای درمان و کنترل بیماری به منظور کاهش بیماریزایی و همچنین،چگونگی پیشرفت بیماری و انتقال ویروس به دیگران بیسار مهم میباشد.

زندگی با کیفیت و مثبت با اچ. آی. وی/ایدز
سلامت نیوز:‌ بعد از اینکه هر فردی مطمئن شد که اچ. آی. وی مثبت است، لازم است ابتدا، مشخصات ویروس اچ. آی. وی و ارتباط آن با بروز بیماری ایدز را بشناسد. سپس،  دانستن راههای درمان و کنترل بیماری به منظور کاهش بیماریزایی  و همچنین،چگونگی پیشرفت بیماری و انتقال ویروس به دیگران بیسار مهم میباشد. همواره، باید به خاطر داشت که افراد مبتلا، نیاز مبرمی به پی گیری درمان مناسب و تلاش جدی برای ایجاد و حفظ یک زندگی سالم و با کیفیت دارند.

هدف اصلی ما در این بخش، تعریف و امکان داشتن یک زندگی مثبت برای افراد اچ. آی. وی مثبت، و همینطور تمرین روشهای داشتتن چنین زندگی برای  این بیماران است، چنانچه یک بیمار دیابتی یا دچار هر بیماری مزمن دیگری، باید بتواند بیماری خود را شناخته و راه و روش زندگی بهتر با بیماری خود را نیز فرا گیرد.

یک بیمار اچ. آی. وی مثبت و بستگان او، لازم است به طور جدی و پیگیر، لازم است موارد زیر را مد نظر قرار دهند.

 برنامه:


1- آشنایی با اختلالات سلامتی که در جریان بیماری بروز میکند.

2- مصرف درست، کافی و به موقع داروها بر اساس تجویز پزشک.

3- انجام کار و فعالیت تا حدی که انرژی لازم وجود دارد.

4- پیشگیری از بروز استرس و کنترل آن

5- داشتن یک تغذیه سالم

6- پیشگیری از ابتلاء به عفونت ها.

7- انجام فعالیتهای روزانه منظم مثل مراقبت از خود، ورزش و تفریح

8- جستجو و در تماس بودن با مراکز ارائه کننده درمان و مراقبتهای مربوط به بیماری.

بیماران اچ. آی. وی مثبت، برای داشتن یک زندگی با کیفیت خوب، لازم است در خصوص دانستن راههای پیشگیری از انتشار ویروس و همینطور، انجام فعالیتهایی به منظور محافظت سایر افرادی که در تماس با او هستند، دانش و توانایی لازم را کسب نموده و نقش موثری در این خصوص ایفا کند. در همین ارتباط، داشتن فعالیت جنسی محافظت شده و ایمن، نقش مهمی دارد.

 به زودی و در بخش بعدی، به ارائه جزئیات داشتن زندگی مثبت و تغییر روش زندگی با اچ. آی. وی میپردازیم. پس، منتظر باشید. امیدوارم مطالب بالا را چند بار با دقت مطالعه و به آنها فکر کنید. همگی شما را به خدا میسپارم.

نیکوسکازانتزاکیس- نویسنده یونانی- میگوید                                                     

"قلم موورنگهادردستان شماهستند،حال باخودتان است که بهشت رابکشید یاجهنم را".

لیلا رضایی، عضو هیات علمی، پژوهشگر مرکز تحقیقات ایدز
منبع:‌سایت مرکز تحقیقات ایدز ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha