آنها ممکن است با انواع مواد مخدر روبرو شوند و توجه شان به آنها جلب شود. اگر برنامه های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل اجرا نشده باشد دانش آموزان به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می کنند.

سلامت نیوز:‌ آنها ممکن است با انواع مواد مخدر روبرو شوند و توجه شان به آنها جلب شود. اگر برنامه های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل اجرا نشده باشد دانش آموزان به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می کنند.
 سوءمصرف و اعتیاد به الکل، سیگار و سایر مواد مخدر در ایالات متحده آمریکا، سالانه بیش از نیم تریلیون دلار خرج روی دست دولت می گذارد. این هزینه با اضافه شدن خسارت های اقتصادی، پزشکی، جنایی و اجتماعی افزایش می یابد. سالانه سوء مصرف مواد مخدر و الکل باعث مرگ بیش از ۱۰۰هزار آمریکایی می شود. مرگ ناشی از مصرف دخانیات و بیماری های مربوط به آن نیز سالانه ۴۴۰ هزار نفر برآورد می شود.
دانشمندان با بررسی تاثیر مواد مخدر بر مغز و رفتار انسان ها، درصدد توسعه برنامه های پیشگیری، درمان و بازتوانی هستند. این تحقیقات به عملی شدن فرضیات و ایده ها در جوامع مختلف کمک می کند.
 نتیجه پژوهش های انجام شده نشان داده اند بهترین راهکار، پیشگیری از مصرف مواد مخدر است. نوجوانان هنوز مهارت تصمیم گیری و قضاوت عاقلانه را کسب نکرده اند، بنابراین هیچ تعجبی ندارد بعد از نوشیدن الکل، مشکلات تحصیلی و خانوادگی بر سرشان آوار شود. بنابراین باید هر تغییری را در دوران نوجوانی جدی گرفت.
منبع:‌ پیشگیری نوین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha