سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در روزهای ابری را همانند روزهای آفتابی برای محافظت بهینه از پوست ضروری دانست.

دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه همواره میزانی از اشعه ماوراء بنفش خورشید از ابر عبور می‌کند، اظهار داشت: به همین علت توصیه می‌شود در روزهای ابری و زمستانی نیز همانند روزهای آفتابی استفاده از کرم ضد آفتاب ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه می توان از سن یک سالگی به بعد برای کودکان از کرم ضد آفتاب استفاده کرد، خاطرنشان کرد: برای پوست کودکان در این زمینه کرم‌های ضد آفتاب مخصوصی وجود دارد که باید از آنها به جهت تفاوت پوست کودکان با افراد بزرگسال استفاده شود.

وی همچنین توصیه کرد: افراد دارای پوست‌های مختلف از جمله پوست چرب، خشک و آکنه دار نیز متناسب با ویژگی‌های پوست خود از کرم‌های مخصوص استفاده کنند.

ابراهیمی در ادامه میزان قدرت محافظت کرم ضد آفتاب از پوست را دو تا سه ساعت عنوان و اظهار داشت: چنانچه فرد از منزل به مکانی مسقف می رود باید کرم ضد آفتاب استفاده کرده و بعد از مراجعت از آن مکان نیز می‌تواند دوباره کرم ضد آفتاب را مصرف کند.

این متخصص پوست معتقد است: چنانچه کرم ضد آفتاب به طو پیوسته برای مدت طولانی روی پوست بماند برای پوست ایجاد مشکل نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha