سلامت نیوز:‌ فلوشیب سم‌شناسی گفت: مواد غذایی با ماندگاری بالا به دلیل داشتن مواد افزودنی و شیمیایی باعث عوارض گوارشی و آلرژی در کودکان زیر ۲ سال می‌شود.
خبرگزاری فارس: مواد غذایی با ماندگاری بالا به آلرژی و مشکلات گوارشی در کودکان زیر ۲ سال می‌انجامد

فریبا سرنقی در گفت‌وگو با فارس گفت: به طور کلی برای تغذیه کودکان زیر 2 سال باید از غذاهای تازه یا مواد غذایی بسته‌بندی که تاریخ مصرف کوتاه و چند روزه دارند استفاده کرد.

فلوشیب سم‌شناسی گفت: موادی که دارای ماندگاری بیش از یکی دو روز هستند برای آنکه بتوانند ماندگاری بیشتری داشته باشند مسلماً در ساخت آنها از مواد شیمیایی و مواد افزودنی استفاده شده است که در آینده باعث عوارض گوارشی و آلرژی در کودکان خواهد شد.‌

متخصص کودکان تصریح کرد: از طرفی در بسیاری از آب میوه‌های صنعتی از مواد شیرین‌کننده زیاد استفاده می‌کنند که هم در ذائقه کودک تأثیر‌ می‌گذارد و هم مانع از خوردن غذاهای اصلی در کودک و به اسهال منجر می‌شود.

وی وجود مواد رنگی و افزودنی در مواد بسته‌بندی شده را زمینه بروز آلرژی و آسم در کودکان دانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ما به مادران کودکان 6 ماهه توصیه می‌کنیم که برای کودک فرنی درست کنند اما متأسفانه می‌بینیم که از پودرهای فرنی آماده در بازار استفاده می‌کنند که باید به این مادران بگویم که اگر در بسته‌بندی هر چقدر بهداشت رعایت شود باز هم امکان آلودگی عفونی وجود دارد.

سرنقی به بسته‌بندی فلزی در کنسرو و کمپوت‌‌ها اشاره داشت و گفت: مواد غذایی موجود در این بسته‌بندی‌ها فلزات سنگین را به همراه دارند.

متخصص کودکان توصیه کرد: در کودکان زیر 2 سال از مواد غذایی تازه استفاده شود تا سلامت کودکان بیش از پیش حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha