سلامت نیوز:‌ رئیس سازمان محیط زیست از فعال شدن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی صندوق محیط زیست خبر داد و گفت: لازم است که نقش یونپ(UNEP) در ایجاد همگرایی مؤثر برای مقابله با معضل ریزگردها تقویت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در صدر هیئتی به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون تغییر آب و هوا به ورشو سفر کرده است، با دکتر اخیم اشتاینر دبیراجرائی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد یونپ دیدار کرد.

همکاری‌های مشترک در زمینه‌هایی چون ترسیم وضعیت محیط زیست SOE کشور مبتنی بر مدل واکنش گرا یونپ، انجام ارزیابی اثرات تحریم‌ها بر محیط زیست ایران و منطقه، ایجاد دبیرخانه مشترک برای پایداری محیط زیست شهری با همکاری برنامه اسکان بشر سازمان ملل، معرفی و ارتقای عملکرد و آگاهی جوامع ورزشی به خصوص در آستانه جام جهانی فوتبال در برزیل به عنوان یکی از ابزارهای مشارکت جوانان و نوجوانان در الگوگیری زیستن سازگار با محیط زیست از محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

علاوه بر اینکه یونپ میزبانی مرکز تکنولوژی و شبکه فناوری‌های سازگار با تغییرات اقلیم را عهده دار شده و ایران آمادگی خود را برای میزبانی یک مرکز منطقه‌ای ابراز کرد.

همچنین پدیده مهم منطقه‌ای گرد و غبار در این جلسه مطرح و به تقاضای ابتکار قرار شد نقش یونپ در ایجاد همگرایی مؤثر در مقابله با این چالش نوظهور زیست محیطی در منطقه تداوم یافته و تقویت شود.

ابتکار فعال شدن زیر ساخت‌های لازم جهت راه اندازی صندوق محیط زیست را نیز در این جلسه خبر داده و انتظار از مشارکت یونپ در این زمینه را مطرح کرد.

برگزاری کنفرانس یونپ در تهران به مناسبت 6 نوامبر (١٥ آبان) روز جهانی مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست در سال آینده از دیگر موضوعات مورد اشاره در این جلسه بود.

همچنین در نشست رؤسای کشورهای شرکت کننده در نوزدهمین اجلاس تغییرات آب و هوایی، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با برونیسلاو کوموروفسکی رئیس جمهور لهستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ابتکار در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های زیست محیطی دو کشور مانند آموزش محیط بانان ایرانی، بر آمادگی برای توسعه و تقویت روابط تأکید کرد.

برانیسلاو کوموروفسکی نیز در این ملاقات ابتدا خواهان ابلاغ سلام و احترام وی به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان شد و سپس برای تقویت همکاری‌ها اظهار امیدواری کرد.

رئیس جمهور لهستان در این ملاقات خاطرنشان کرد که ایران یکی از قدیمی‌ترین همکاری‌های دیپلماتیک را در چند سده اخیر با لهستان داشته و امید است همکاری‌های دوجانبه بیش از پیش گسترش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha