عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با هشدار نسبت به رشد منفی جمعیت در کشور، گفت: با وجود آنکه پیری جمعیت به مرز هشدار نرسیده است اما ادامه روند کنونی تا چند سال آینده جمعیت کشور را با رشد منفی روبرو می‌کند.

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با هشدار نسبت به رشد منفی جمعیت در کشور، گفت: با وجود آنکه پیری جمعیت به مرز هشدار نرسیده است اما ادامه روند کنونی تا چند سال آینده جمعیت کشور را با رشد منفی روبرو می‌کند.

سیدعلیرضا مرندی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری ضرورت اجرای سیاست‌های جمعیتی،‌ افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست‌های جمعیتی لازم است تا با تلاش‌های مستمر این مهم به تحقق بپیوندد که به نظر می‌رسد برای موفقیت در این راه باید روی ازدواج جوانان تاکید داشته باشیم.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: در حال حاضر 12 میلیون نفر از جوانان مجرد هستند و به طور حتم اگر شرایط ازدواج برای آنها فراهم شود حتی با یک فرزند نیز خواهیم توانست 6 میلیون جمعیت به کشور اضافه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه اغلب قشر نخبگان کشور تمایل به ازدواج یا فرزندآوری ندارند،‌ تصریح کرد: اکنون کشور ما در پنجره جمعیت قرار دارد و این امر از مهمترین مراحل در ساخت سنی یک جمعیت به شمار می‌رود؛ هر کشوری در طول حیات خود تنها یک بار با پنجره جمعیت روبرو می‌شود که لازم است به این امر توجه داشته باشیم.

مرندی، یادآور شد: بدون‌شک ریشه به وجود آمدن برخی از مفاسد اجتماعی در ازدواج نکردن جوانان است که ضرورت دارد با در نظر گرفتن راهکارهای مناسب اصلاح شود.

وی در خصوص طرح مجلس مبنی بر اجرای سیاست‌های جمعیتی، افزود: برخی از ابعاد این طرح به افزایش جمعیت کمک می‌کند اما بخشی از آن که به پاداش‌های نقدی می‌پردازد کمترین بازده را خواهد داشت و هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم،‌ تاکید کرد: نباید تا زمانی که شرایط ازدواج جوانان مهیا نیست در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنیم؛ امروزه جوانان برای ازدواج نیاز به شغل و سرپناهی حداقلی دارند و برای اجرای این امر نیازی به در نظر گرفتن سرمایه‌های هنگفت نیست؛ به طور حتم اگر نخبگان و مسئولان کشور برای فرزندان خود زندگی آسان‌تری انتخاب کنند این امر برای دیگر جوانان الگو خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه هنوز پیری جمعیت به مرز هشدار نرسیده است، یادآور شد: در حال حاضر سالی یک میلیون به جمعیت ما اضافه می‌شود اما به طور حتم اگر همین روند ادامه یابد دیر یا زود جمعیت کشور به نقطه منفی خواهد رسید بنابراین اگر قرار است هر راهکاری را پیش بگیریم باید از حالا شروع کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سیاست‌های جمعیتی و توجه به کمیت و کیفیت رشد جمعیت،‌ باید به ژن نخبگی و جمعیتی که بتواند خود را اداره کند راهکاری را در نظر بگیریم که بتوانیم جمعیتی کارآمد را در کشور داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha