سلامت نیوز : مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت:‌ بر اثر بارندگی‌های ۳ روز اخیر شاهد آبگرفتگی ۱۸ شهر و ۲ جزیره بودیم و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در این راستا امدادرسانی شدند.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: با شدت گرفتن بارش باران از 3 روز گذشته و بالا آمدن سطح آب در رودخانه‌های فصلی 18 شهر و دو جزیره خارک و شف در استانهای بوشهر، خوزستان، فارس، گیلان و هرمزگان دچار آبگرفتگی شدند.

وی افزود: در همین راستا 340 امدادگر در قالب 68 تیم عملیاتی در این استان‌ها وارد عملیات شدند و با استفاده از تجهیزات امدادی هموطنان را از خطرات احتمالی نجات دادند و 320 نفر اسکان اضطراری داده شدند.

مرادی پور به تخلیه آب از منازلی که دچار آبگرفتگی شده‌اند اشاره کرد و افزود:‌ امدادگران هلال احمر با بهره‌گیری از 180 دستگاه موتور لجن‌کش آب را از داخل270 واحد مسکونی تخلیه کرده‌اند.

هشدار برای وقوع سیل و آبگرفتگی در سه استان کشور

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین از خطر وقوع سیل و آبگرفتگی در سه استان سیستان و بلوچستان،‌کرمان و هرمزگان در چند روز آینده خبر داد و به هموطنانی که در این استانها به ویژه آنهایی که در حاشیه رودخانه‌های فصلی سکونت دارند توصیه کرد تا نکات ایمنی را در نظر گرفته چرا که به دلیل خشک بودن و نفوذناپذیری زمین احتمال بروز آبگرفتگی در این استان‌ها از فردا وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha