مشاور وزیر رفاه گفت: هنوز بحثی در مورد بیمارستانهای رایگان برای فقرا در وزارت رفاه مطرح نشده است اما اگر دولت منابع مالی آن را تعریف كند، بیمه‌ها آمادگی اجرای آن را دارند.

به گزارش سلامت نیوز ، پرویز افشار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، افزود: در زمان حاضر بحثی كه در وزارت رفاه مطرح است موضوع بیمه همگانی پایه ایرانیان است تا همه آحاد مردم در مراجعه به مراكز درمانی از خدمات بیمه پایه یكسانی برخوردار شوند و فرانشیز هزینه خدمات یكسانی بین 10 تا 25 درصد كل هزینه از آنان دریافت شود.
وی اضافه كرد: اگر قرار باشد بیمارستانها با استفاده از پوشش بیمه‌ها به فقرا خدمات رایگان ارائه كنند این كار نیازمند بودجه است زیرا توان فعلی بیمه‌ها اجازه این كار را به آنها نمی‌دهد، حتی اضافه كردن یك قلم دارو در فهرست بیمه‌ای نیز نیازمند تامین بار مالی آن است.
مشاور وزیر رفاه در امور سلامت تاكید كرد: در صورت تامین شدن منابع مالی، بیمه‌ها آمادگی پوشش خدمات درمانی افراد فقیر جامعه را دارند در غیر این صورت تحمیل چنین هزینه‌ای به بیمه‌ها موجب ورشكستی بیمه‌ها و ناتوانی آنها در ارائه خدمات با كیفیت و مطلوب به مردم می‌شود.
وی گفت: هنوز بحثی در وزارت رفاه برای تامین منابع مالی این كار نشده است اما اگر دولت تكلیف كند كه فرانشیزی از فقرا در بیمارستانها دریافت نشود و اعتبار آن را هم در ردیف‌های بودجه‌ای مشخص كنند، سازمانهای بیمه‌گر به نحو مطلوب این كار را انجام می دهند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha