سلامت نیوز : پزشکان به وسیله یک فناوری جدید قادر هستند تا از راه دور با بیماران خود مشاوره داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پزشکان به وسیله فناوری جدید که یک دستگاه کنفرانس ویدیویی سیار است که در راهروهای بیمارستان از اتاقی به اتاق دیگر می‌رود؛ می‌توانند از راه دور با بیمار مشاوره کنند.

در بیمارستان‌های سراسر ایالت کالیفرنیا و نیز در تعدادی از بیمارستان‌ها در ایالت‌های دیگر آمریکا از این دستگاه روبات مانند استفاده می‌شود.

دکتر «اسد چودری» متخصص اعصاب، با کمک این دستگاه به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان متصل شده است تا وضعیت بیمار خود را ارزیابی کند.

وی گفت: این دستگاه امکان ارزیابی سریع وضعیت بیمار را می‌دهد؛ درست مانند این است که در اتاق بیمار هستیم؛ البته هیچ چیز جایگزین ملاقات حضوری بیماران نمی‌شود.

تعداد بیمارستان‌هایی که از دستگاه حضور از راه دور استفاده می‌کنند رو به افزایش است. به این ترتیب، در مناطق روستایی که کمبود پزشک وجود دارد دسترسی به مخصصان راحت تر خواهد بود.

این دستگاه با استفاده از حسگرها می‌تواند به صورت خودکار و کاملا مستقل خود را به اتاق بیماران برساند.

«آلن شاتزل» مدیر پزشکی شبکه بهداشت از راه دور گفت: به نظر من، این فناوری به ما امکان می‌دهد تا به صورت مجازی، حضور بالینی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از این نظر که نمی‌توانیم بیمار را لمس کنیم، محدودیم ولی از نظر ارزیابی بالینی، بررسی سابقه بیمار، گرفتن یک تصمیم خوب بالینی و مطمئن شدن از اینکه نتیجه آن برای بیمار خوب خواهد بود، این شیوه خوب عمل می‌کند.

هرچند مزیت‌های این دستگاه غیرقابل انکار است، منتقدان از هزینه سنگین و از ایمنی داده‌ها در دوربین کنترل از راه دور نگرانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha