سلامت نیوز : مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: هیچ بودجه‌ای برای اجرای برنامه توسعه سلامت کودکان در اختیار وزارت بهداشت نیست و کل بودجه وزارت بهداشت برای سلامت کودکان ۷۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد اسماعیل مطلق امروز در همایش آ‌ینده پژوهشی سلامت کشور در فرهنگستان علوم پزشکی که با حضور هاشمی، وزیر بهداشت، مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت، رضایی، معاون اجرایی مجلس، معاونان وزیر بهداشت، تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس، معاونان و اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی برگزار شد، از مشکلات و کمبودهای مالی وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت کودکان سخن گفت.

وی افزود:‌ با توجه به فرمایشان بزرگان کشور باید برای سلامت نسل آینده کشور و برخورداری از انسانهای سالم، شاداب و با نشاط در کشور برنامه داشته باشیم و البته هزینه کنیم اما متأسفانه هیچ بودجه ای تاکنون برای این کار در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: کل بودجه وزارت بهداشت برای سلامت کودکان 700 میلیون تومان است. البته برنامه های متعددی در این زمینه تدوین شده و آماده اجراست اما چون بودجه نداریم عملاً امکان اجرای برنامه ها و اسناد تدوین شده وجود ندارد..

وی گفت: در هر یک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور یک نفر یا حداکثر 2 کارشناس سلامت کودک داریم و خواهش من از دکتر مرندی به عنوان رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور و نماینده مجلس این است در کنار ارشاداتی که این مرکز علمی برای بهبود سلامت مردم دارد، کمک کنند تا با همکاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری بتوانیم بودجه های لازم را برای سلامت کودکان به دست آوریم.

وی افزود:‌ نامه نگاری ها برای اختصاص این بودجه از وزارت بهداشت رفته است اما متأسفانه هنوز مورد توجه قرار نگرفته است. ضمن اینکه مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت بعد از انتقال به ساختمان جدید در شهرک غرب حتی از نظر جا نیز در مضیقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha