سلامت نیوز : معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:‌ اطلاعات پراکنده‌ای در مورد برنامه‌های مرتبط با سلامت کودکان داریم اما هنوز به شناخت کامل و یک برنامه جامع برای توسعه و ارتقای سلامت کودکان در وزارت بهداشت نرسیده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی اکبر سیاری امروز در همایش آینده پژوهی سلامت در فرهنگستان علوم پزشکی که با حضور وزیر بهداشت، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی تشکیل شد، گفت: کار یدی با کاری فکری فرق می‌کند. کار یدی اگر سنگین باشد ممکن است چند نفر با کمک هم بتوانند انجامش دهند اما کار فکری فرق می‌کند ما 10 سال هم اینجا بنشینیم و فکرهایمان را روی هم بریزیم اتفاقی نمی‌افتد.

معاون وزیر بهداشت افزود: علمای زیادی داشتیم اما فقط یک نفر که امام راحل بود توانست در جهان اسلام تحول ایجاد کند.

وی ادامه داد: کودک و نسل آینده سالم داشتن یکی از دغدغه های وزارت بهداشت است و از سال 74نیز حرکت به این سمت در وزارت بهداشت شروع شده است اما با وجود طراحی ها و اقدامات انجام شده هنوز در اول راه هستیم و هنوز دانشهای تولید شده به عمل تبدیل نشده است چون شناخت کافی و جامعی از مسئله پیدا نکرده ایم.

سیاری گفت: شناخت 3 مرحله دارد، مطالعه، مشاوره و مشاهده، ما امروز در مرحله مشاوره هستیم اما باید وارد عرصه مشاهده شویم و بتوانیم به یک برنامه جامع و همه جانبه که همه دستگاههای مسئول را در بر بگیرد برسیم و آن را اجرا کنیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: ما متأسفانه شاهد این هستیم که افراد کارشناس زیادی دیگر تمایل ندارند با وزارت بهداشت همکاری کنند و دلسرد شده‌اند‌، در عین حال باید بتوانیم از تجارب موفق کشورهای دیگر هم استفاده کنیم و آنها را بومی کنیم،علاوه بر آن باید از نظرات متخصصان سایر علوم مانند علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی هم برای ارتقا و توسعه سلامت کودکان استفاده کنیم.

وی گفت: ما حمایت وزیر بهداشت را برای توسعه سلامت کودکان داریم و اگر مجلس هم در تأمین منابع کمک کند، می‌ماند اینکه با کمک همه نخبگان بتوانیم به یک برنامه جامع و عملی برسیم و امیدواریم این جلسات ادامه پیدا کند تا بتوانیم به شناخت کافی و لازم برسیم. تا آن زمان می‌توانیم برنامه‌های جدید را از مهدکودک وزارت بهداشت شروع کینم تا به یک تجربه موفق برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha