با تلاش مسئولین دولتی،‌ زمینه برای افزایش 150 میلیاردتومان به بودجه مصوب 117 میلیاردتومانی برنامه شیرمدارس فراهم شده است و قرار است تا دو هفته آینده برنامه شیرمدارس در تمامی استان ها اجرایی شود.

احتمال افزایش دوبرابری بودجه شیرمدارس/ آغاز توزیع شیرمدارس از اواخر آذرماه
سلامت نیوز: با تلاش مسئولین دولتی،‌ زمینه برای افزایش 150 میلیاردتومان به بودجه مصوب 117 میلیاردتومانی برنامه شیرمدارس فراهم شده است و قرار است تا دو هفته آینده برنامه شیرمدارس در تمامی استان ها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، روز چهارشنبه دکتر عزیزاله کمال زاده دبیر اسبق کمیته ملی شیرمدارس و مشاور دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در ایران، در سمینار شیر برای زندگی از احتمال افزایش حدود دو برابری بودجه شیرمدارس و الزام تمامی استان ها به اجرای برنامه شیرمدارس از دو هفته آینده خبر داد.

اعتبار شیرمدرسه در بودجه امسال 117 میلیارد تومان بوده است که ظاهرا بخشی از این بودجه باید برای پرداخت بدهی سال گذشته در نظر گرفته میشد و عملا بودجه اندکی دست شیرمدرسه را می گرفت اما با افزایش دو برابری بودجه شیرمدرسه و نیز برگرداندن چندین میلیارد تومانی که از بودجه کنونی برای پرداخت بدهی های سال گذشته کمیته ملی شیرمدرسه به کارخانجات کسر شده بود می توان امیدوار بود که شیرمدرسه با همان 70 نوبت، در میان دانش آموزان بیشتری توزیع خواهد شد.

طبق اطلاعات کسب شده از منابع استانی، به دنبال تاکید رییس جمهور، مسئولین دولتی از جمله معاون اول رییس جمهور، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، وزیر آموزش وپرورش ، وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی مسئولین دیگر زمینه را فراهم کرده اند که 150 میلیارد تومان دیگر به بودجه مصوب قبلی شیرمدارس اضافه کنند.

در صورتی که 150 میلیارد تومان به بودجه برنامه شیرمدرسه اضافه شود حدود 9 میلیون دانش آموز در سراسر کشور می توانند 70 نوبت شیرمدرسه دریافت کنند این در حالی است که با بودجه اندکی که دولت قبل برای این برنامه در نظر گرفته بود که بخشی از آن باید برای پرداخت بدهی ها کسر میشد تنها یک میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون دانش آموز تحت پوشش این برنامه قرار می گرفتند.

در حال حاضر بودجه 117 میلیارد تومانی در بین استان ها برای اجرای برنامه شیرمدارس تقسیم شده و دستورالعمل توزیع شیرمدارس به استان ها ابلاغ شده است که ظرف یکی دو هفته آینده و در نهایت تا اواخر آذرماه این برنامه باید اجرایی شود.

گفتنی است مهدکودک ها ، دبستانی ها و متوسطه اول از اولویت های دریافت شیرمدارس هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha